Opzadelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikky16april

Re: Opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:53

Krijgt contakt met vorige eigenaar.Moet je gewoon doen,er stond wel. Maar blijven aandringen.

Dan kan je zijn verleden uitpluizen en er wat tegen doen.

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:28

Petronella09 schreef:
Het lijkt erop dat jouw paard het zadel met iets niet zo leuks in verband brengt. MIsschien kun je hem eens een paar keer zadelen zonder dat je gaat rijden, maar bijv. aan de hand grazen of iets anders leuks. Verder kun je ook proberen het rijden leuker te maken, meer afwisseling, af en toe naar buiten of een sprongetje...?

Dat idee heb ik inderdaad ook. Ik rij 2x in de week dressuurmatig, 1x in de week springen wat hij helemaal geweldig vind. Die oortjes blijven maar naar voren staan :P en ik probeer elke week 1 of 2x naar het strand te gaan dat vind hij ook helemaal leuk :D
Vandaag de negeer methode niet uit kunnen proberen, het was een erge drukke dag :Z

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:31

Ik heb goed contact met de vorige eigenaar, alleen durf ik het eigenlijk niet te vragen :o

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:32

negeer het eens een week en kijk dan nog eens.
ik denk dat je paard je een beetje voor de gek houd.
als het er eenmaal op ligt is het ok, als er een trauma of 'rijden is niet leuk' was zou het gedrag aanblijven.

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 22:41

Het zou niet de eerste keer zijn dat hij mij in de maling neemt :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:07

Zoals ik het lees probeer je het al een flinke tijd op een lieve manier en helpt dat geen donder. Ik zou het nu eens over een andere boeg gaan gooien. Paardlief verbieden steeds weg te lopen als jij met het zadel aankomt. Niet heel hard straffen hoor maar wel consequent en duidelijk (desnoods eerst met de stem en als dat niet helpt achteruit laten lopen totdat hij/zij het zat is en eindelijk stil blijft staan, duurt misschien even maar dat is natuurlijk niet zo erg). Probeer dat eens een tijd en kijk eens of het helpt. Heb namelijk ook erg de indruk dat je in de maling wordt genomen.

Enomis88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 17:06

Strenge aanpak mag ook wel, ooit moet hij toch is stoppen met dat puber gedrag :P

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:20

niet aarzelen met zadel erop leggen. In jou beleving aarzel je niet, maar voor het paard wel, je loopt tenslotte weer met het zadel weg. naar het paard toe ben je zo best onduidelijk, dus onrust zal groter worden. wat wil ze nu dan met het zadel???
als je naar het paard toeloopt met het zadel, die er ook daadwerkelijk opleggen, anders snapt het peerd er ook niks meer van en worden de problemen alleen maar groter op den duur.
Zo heb ik mijn pony die dacht dat er vreselijke monsters in datex daas spray zat, binnen 3 weken aan slap touwtje kunne insprayen

wel goed belonen naturlijk op het moment dat je het zadel neerlegt. of ie nu loopt of niet

__Mattie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:12

Loop rustig naar hem toe en laat hem er aan ruiken.