Naar de wei een ramp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:19

Ik zou gewoon een paar keer per dag die route gaan doen. En vooral ook eens andere tijden komen om hem uit de stal te halen, kan ook wonderen doen. Zet hem op stal en kom een uurtje later weer terug en zet hem weer in de wei. Kost even investeren maar het werkt altijd. Hij ziet jou nou 's ochtends en denkt joepie de lol gaat weer beginnen :+ ;)
Dat gedoe met kettingen e.d.: ik hou er niet van en doe het ook (vrijwel) nooit. Ketting is voor mij alleen een optie als het paard mij compleet ondersteboven trekt. Maar dan ben je eigenlijk al te laat, je moet het voor zijn en wat degene voor mij zegt: de basis leg je al in de manier waarop je hem uit de stal haalt, het halster omdoet etc.

Maar ik weet dat het soms een drama kan zijn hoor }> sterkte!

Vrouw2014

Re: Naar de wei een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:05

Ik heb ooit 2 weken lang een paard na de wei moeten brengen, wat een tank! beest was 1.74 en alleen maar trekken en doen. Na 2 dagen was ik het zat en heb een hengstenketting door ze halster gehaalt onder zijn kin. Na een week was het klaar, alleen al het feit dat de ketting om zat verroerde hij zich niet meer.
(de ketting was alleen in werking als die zelf omhoog kwam of me voorbij liep)

Paard had gewoon geen manieren..heb zelf een paard van 1.76 en die loop zelf rustig met een klein kind mee (bijv natuurlijk; ) )

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:29

anna toen ik aubie naar de wei brachtdeed hij het juist helemaal niet? hij was superbraaf

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 17:33

vaak wel ^^
maar ik wil even weten wat mensen enzo zeggen... maar vaak doet ie het wel (:

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 20:04

verer nog mensen met tips?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:14

Het lijkt me dat je tips te over hebt gekregen. Daarmee ben je de rest van het jaar wel bezig. Aan de slag dus.