Wilt bitje niet in.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Re: Wilt bitje niet in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:41

op bovenstaand manier lukte het bij mij niet. wou keer gewoon proberen omdat het toen koud was en ik dacht dan koelt het bit niet zo erg af als ik die als laaste uit mijn zak haal en als laaste vast maak maar dat ging niet werken bij mevrouw.
soms haal ik het bit nog even door de voerbak dat zij een lekker smaakje aan het bit heeft. zo ie zo is de pony die ik rij heel makkelijk met bit in doen. verder werkt duim ook goed. en gewoon gedult hebben als jij je gaat stresen en druk gaat maken dan duurt het vaak alleen maar langer

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:22

Mijn jonge bijrijdpaard pakt het bit ook moeilijk. Dit omdat het tijdens het inrijden best hardhandig in zijn mond werd gedaan.
Ik smeer het bit nu in met jam :D Zodat hij leert dat het ook best lekker kan zijn!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 06:58

Appieee schreef:
maar snap niet waarom zoals hier dan ook weer de eerste reactie moet zijn: "Euuuh misschien even nagaan hoe dat kan komen? :? "

Heel eenvoudig, je daar vragen over stellen is het begin van de oplossing. Ik heb hier nog nergens wat gelezen over wat de oorzaak kan zijn, dus zo onredelijk lijkt die suggestie me niet.
Een lijstje voor wat hulp misschien:
1) onaangepast bit: pijn aan tong, lagen, gehemelte, mondhoeken, tandvlees?
2) onaangepast bitgebruik: druk op het bit door te harde handen met het bovenstaande rijtje tot gevolg + misschien wel pijn aan de wolfskiezen + psychologisch demotivatie?
3) geen zin in de activiteit die het paard associeert met het bit?
4) fout gemaakt in de basisopvoeding, waardoor aan het bit in de mond namen een nare herinnering hangt?

Als je weet wat het probleem is kunnen we wat voorstellen voor oplossingen doen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:34

we hebben hem in gekregen hee ssgaaat:D
xxx

natasja1206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 21:38

jaaaa
het is helemaal gelukt :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:38

De TS vraagt alleen tips hoe je het bit er het beste in kan doen, ik heb niet de indruk dat ze eraan dacht dat er misschien wat aan de hand is. Dit toch wel het eerste wat je moet denken bij zoiets. Heeft de TS al een tandarts bezocht, alles na laten kijken of het paard misschien pijn heeft?

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:17

Millanka schreef:
De TS vraagt alleen tips hoe je het bit er het beste in kan doen, ik heb niet de indruk dat ze eraan dacht dat er misschien wat aan de hand is. Dit toch wel het eerste wat je moet denken bij zoiets. Heeft de TS al een tandarts bezocht, alles na laten kijken of het paard misschien pijn heeft?

Idd, en als het dat niet is wil die misschien gewoon niet rijden, geen zin ofzo? En ik heb ook wel eens van mensen gehoord dat ze appelstroop op het bit smeerden, misschien idee? :P