Hengstige dames

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Hengstige dames

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:12

Bij mijn merrie merk ik er helemaal niets van. Ze is ook erg 'cool'' en reageert sowieso al nergens op :P

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:48

_Chantal89 schreef:
Bij mijn merrie merk ik er helemaal niets van. Ze is ook erg 'cool'' en reageert sowieso al nergens op :P

Wat een droom :+

SanneLufMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:42

ja ik ken dr 1! mn verzorgpaard! zo hengstig als wat! poetsplaats ondergespoten...
XD
en zo stikchagrijnig!
en ze trekt wel s een kar met weenie hoeveel gewicht dus moet je nagaan dat ze mij zo omtrekt! :9

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:37

Bij m'n ouwetje heb ik nooit wat gemerkt. Die van 5 jaar heeft er me onlangs afgegooid en ze zag ook overal spoken onderweg, terwijl ze normaal gezien nergens naar omkijkt. Maar goed, ze is wel wat lastig, maar het is nog best hanteerbaar. En de 4-jarige heb ik nog niet lang genoeg om te weten hoe ze is tijdens het werk, ik heb haar wel al op de weide zien plassen en "bliksemen", als het daar bij blijft zal het nog meevallen. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:42

zwieke schreef:
_Chantal89 schreef:

Wat een droom :+

Dat zei ik wel zo mooi :+
Maar vanavond liep ze constant met haar staart een beetje opgetild en ze was wat slomer dan anders, normaal is ze erg voorwaarts, maar wel heel knuffelig. Maar goed als dat het enige is..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:48

Die van mij heeft nergens last van :).

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:54

Heb ook een merrie. Tijdens hengstigheid is ze wel liever tegen de ruinen in het land en piest ze wel, maar zodra het zadel erop ligt is ze alleen maar wat vervelend aan het been verder niets.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 11:57

pff...ben jaloers.. Mijn knolleke heeft nu haar maandelijkse crisis en joh ze plast echt alles
ondersteboven...ja, ook al sta je er achter (Nynke1995 @ bokt bijvoorbeeld) :')

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:58

Hier drie merries en 2 daarvan merk je niet eens dat ze hengstig zijn! Misschien dat ze juist een dagje wat voorwaartser zijn maar meer ook niet. Echt ideaal :j

Mijn eigen merrie daarentegen......
Die is het hele zomerseizoen echt een pismerrie. Kan zelfs gevaarlijk worden en echt naar je meppen als je in de buurt komt van haar buik. Ook met rijden enorm fel op been en alleen maar bokken. Heb vorig jaar en helft van deze zomer veel geprobeerd met kruidjes ed. maar wou niet baten. En nu sinds een paar weekjes op regumate, en heb eindelijk weer de leuke, lieve werkwillige merrie terug :+:

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:59

Bij mijn merrie merk je niet veel, alleen maakt ze een puinhoop van haar box. En met rijden is ze iets heter als normaal.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:00

jeetje lijkt melastig een pismerrie. zelf geen ervaringen mee, en geen merries die overdreven hengstig zijn. wel 1 die je bijna niet merkt. heel lastig. aangezien je volop moet controleren om er op tijd bij te moeten zijn. ze is in meer dingen stiekem trouwens. werpte ook stiekem haar veulen. niks aan te zien en 2 weken eerder.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:52

Nou mijn merrie is ook lekker lastig als ze hengstig is! Vooral in de maand april en mei, ze krijgt moody mare en dit helpt wel wat.
Heb ook over regumate gedacht, maar is volgens mij er kostbaar? Weet iemand of je dit de hele cycles moet blijven geven. Heb ook laatst gehoord over een hormooninjectie voor langere tijd?
Weet iemand daar meer van.
Maar het is weer herfst de hengstigheid zal weer veel minder worden!

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:04

cornalijn schreef:
Nou mijn merrie is ook lekker lastig als ze hengstig is! Vooral in de maand april en mei, ze krijgt moody mare en dit helpt wel wat.
Heb ook over regumate gedacht, maar is volgens mij er kostbaar? Weet iemand of je dit de hele cycles moet blijven geven. Heb ook laatst gehoord over een hormooninjectie voor langere tijd?
Weet iemand daar meer van.
Maar het is weer herfst de hengstigheid zal weer veel minder worden!

Bij mij hielp moody mare helemaal niks :n

Regumate is idd vrij duur. Hele fles van 1000ml kost 130,-
Kun je wel het hele zomerseizoen mee vooruit. Ik heb gelukkig een x aantal ml gekregen voor de laatste maand en om uit te proberen dus was iets van 40,- kwijt. Ik voer het gewoon dagelijks over het voer. En wat ik van de DA en uit de bijsluiter begreep worden ze dan niet hengstig. Het zelfde idee als dat je de pil doorslikt, dan wordt je ook niet ongesteld. :)

Hormooninjectie weet ik verder niks van :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:34

Ik voor ook Moody Mare en dat werkt opzich goed. Vaak blijft het nu alleen bij hinneken en lopen plassen. Naja daar kan ik mee leven ;-) .

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:37

Bij mijn merrie merk ik het zeker wel.
Niet zo zeer met rijden maar mijn dame gaat echt "gillen" en tegen de box aan schoppen...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:22

Hier nog zo een 'last' :+
Als je(mens of paard) te dicht bij haar in de buurt komt, gilt ze alles bij elkaar en gaat ze in het rond bokken.
Als ze een mannelijk paard ruikt, gaat ze al vollebak sproeien en gillen :Y)

Dit heeft al een leuk gevolg gehad... Tijdens een koetsentocht(met uiteraard veel paarden) heeft ze ook al haar kuren gehad. Ze staat links in de koets, en heeft zo al eens de passagier (persoon langs de menner) ondergesproeid, ja hoor, zelfs tot in zijn gezicht! :P
Gelukkig is het normaalgezien nooit zó erg, maar het gebeurt wel eens :Y)

Nimfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:22

Mijn verzorgpaardje heeft er gelukkig niet zo'n last van.
Eigenlijk merk je bijna geen verschil als ze hengstig is of niet.
Dus ideaal :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:24

geweldig sommige verhalen _O- wat ben ik dan blij met mijn paard :+

Ik merk niks aan mijn paard ( behalfe dat ze iets meer gaat plassen) maar niet tijdens het rijden. merk niks aan der gedrag/houding! :) ze is nog steeds hetzelfde als ánders :P

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:25

Tijdens het rijden is mijn merrie als ze hengstig is juist lekker te rijden! Gaat dan echt perfect. Precies zoals ik het wil!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:28

Bij mijn dame loopt het idd ook acht langs dr benen af niet meer normaal..
En ze is wat hangeriger en knuffeliger als ze hengstig is, maar als ik haar dan ga rijden wordt het een draak }> alles is interessant behalve ik :P
Maar verder merk ik er niet zo heel veel van..
Geen ernstige merriestreken ofzo

Anneliees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:21

Denk dat mijn halvestalpaardje ook hengstig loopt momenteel, of ze heeft gewoon ochtendhumeur.
Toen ik er gister naatoe ging was ze echt helemaal gek, toen ik haar uit dr paddock haalde & vastlegde om te poetsen
werd ze helemaal gek, hele tijd hinniken & zenuwachtig doen. In de piste ook 2 x geplast, terwijl ze dat normaalgezien
nooit doet met mij er op :}

cowgirlsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:58

wij hebben een oudere merrie in de wei die het hele jaar superhengstig is op dur eigen paardenkind. de andere mannen in de wei moeten het alleen iedere 3 weken ontgelden.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:11

wij hebben een merrie op stal en alle ruinen worden helemaal gek als zij hengstig is! erg irritant. niet alleen die merrie is niet meer te rijden, maar de ruinen ook niet!
het gaat de laatste tijd wel een stuk beter trouwens. maar alsnog niet zo relaxed
x

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:18

Gelukkig heb ik bij soomer nog niets gemerkt van hengstigheid. Maar ze heeft vorig jaar maart een veulen gehad kan hier mee te maken hebben?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 09:19

ja dat kan wel :j