Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en zij zijn gewoon een beetje... maf...
Gewoon negeren dus en lekker door blijven paardrijden...tita schreef:Citaat:vind zulke mensen echt geen paard waard, en dan nog boos op mij dat ik zeg dat ze hun paard niet goed verzorgen.. ze zullen vast goed verzorgd worden maar beter 3 setjes minder kopen en je paard wél buiten hebben staan..
Hier geef je weer eens je mening neer waarvan het nergens op gebasseerd is, er zijn mensen zat waarbij het niet anders kan en dan zijn ze heus niet allemaal setjes verslaafd hoor
O_FUN_ schreef:Trouwens, Ik heb een paard gereden die toen een maand op een stal stond waar ze alleen naar buiten ging als ik dat deed. Dan even in de paddock waar je ook bij moest blijven. Ze is daarna verhuisd en naar stal met weiland en ze keek echt zo van is dit voor mij? Mag ik hier lopen! Gras!!
joeppieee!!
Ook de topruiters hebben hun paarden buiten, dus waarom zullen deze paarden dan 24 uur op stal moeten staan?
kaatje77 schreef:tita schreef:Normaal wat is Normaal is het Zielig ik kan er niet over oordelen maar het bast van die stallen waar geen weidegang is, dit is een eindeloze discussie
Helaas is dit waar..............
doet er niet toe maar wel lekker) Door ons wordt er gevoerd en incl stro/vlas, Biks, hooi en wortels voor dde wintermaanden. 180 euro en dat eigenlijk bijna midden in Utrecht stad. tita schreef:Jij doet alsof je neus bloedt, niet iedereen kan en wil zijn paard buiten hebben dat is een keuze die moet je respecteren.
Ik vind dat je nu dus ook laagdunkend doet over je vriendin, waarom heeft zij haar paard daar staan?

? Daar zijn ze echt niet voor gemaakt, het zijn geen fietsen. Als ze geen land hebben, oké, dan kunnen hun er ook niet veel aan doen. (hoewel ik toch noooooit een paard zou kopen als ik geen wei(tje) had voor hem) Maar je kunt de paarden dan op zijn minst verplicht minimaal een uurtje los in de paddock laten lopen.
. Citaat:en wat me ook opviel dat op mijn pensionstal de paarden er een stuk beter uitzien, de paarden daar zien er dof uit, zien er levensloos en boos uit, ieder paard heeft wel wat lijkt het, 2 van de 3 paarden heeft een stalgebrek , ze bijten, hebben voernijd, en weven luchtzuigen enz.
Op een manege stonden de paarden ook 24/7 op stal, er was ook geen wei te zien, amper wat groen, want alles was volgebouwd. Ja en uiteraard ook geen paddock, niks, niks, niks, alleen een stapmolen dan (overdekt uiteraard) en alle paarden op stal. Nergens kwam een glimpje daglicht binnen. Echt serieus overal werd door de paarden geschopt tegen de stallen, gebeten, elk paard keek je dreigend aan, bijna allemaal luchtzuigers, kribbenbijters en wevers... En er stonden daarom dus ook heel veel paarden met muilkorven, weefrekken en luchtzuigbanden enzovoorts... en alle paarden zagen er ontzettend ongezond uit, doffe vacht, weinig glans in hun ogen, maar ze kregen toch wel genoeg voer.