Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ben er wel veel mee bezig,maar hij heeft er echt veel moeite mee,alles nog eng vinden op het terrein,nog niet ontspannen naar buiten kunnen rijden,hij is helemaal veranderd,terwijl het een super plekje is....gisteren heeft hij zich zo druk lopen maken,dat ik hem helemaal bezweet uit de weide haalde....wie nog verdere tips? 

Mandyke schreef:Weet ik niet, ben er niet bij ...![]()
Moet hij veel op stal blijven en vindt hij dat niet leuk? Staat hij alleen op de wei? Staat hij met paarden op de wei waarmee het niet klikt? Hoe gaan de staleigenaars met hem om? Hoe is zijn stal ingericht (lekker ruim en licht of eerder klein en donker)? Wat voor voer krijgt hij? Is dit ander voer dan op de vorige stal? Er kunnen zoveel factoren meespelen.
ik sta er alleen doe zelfverzorging,en mijn paard staat wel alleen,de ponies die ik heb staan even ergens anders,maar toen hun er stonden was hij net zo,omdat hij er toen pas stond en alleen bij hun wou blijven...maar de ponies komen wel weer terug binnenkort kijken hoe het nu weer gaat,want hun staan dag en nacht buiten,en mijn paard dus op stal...dus geef het maar even de tijd...hopelijk komt het goed,want hij vind echt alles nog eng.....op terrein. 
Mandyke schreef:Ja dat is natuurlijk weer een verandering geweest voor je paard als die pony's zijn weggegaan. Als je paard moeilijk met veranderingen om kan is het wel normaal dat hij nog steeds niet lekker in z'n vel zit. Een maatje bij hem (dat dan ook niet binnen de kortste keren weer weg is) zou ideaal zijn en dan zou hij zich na even toch wat beter kunnen gaan voelen. Is er geen mogelijkheid om 1 van de pony's bij je paardje te laten? Of je paardje bij de pony's te laten?

Mandyke schreef:Als er een schuilstal is kan het paard toch gewoon mee op de wei met de pony's? Een paard alleen houden is vragen om problemen.
had hem boij de vorige stal zo vaak alleen wel eens op stal staan overdag,ging ook prima,zal wennen zijn dat geloof ik,maar ik ga ervoor,gaat het nou echt niet,dan kan ik het altijd nog overwegen om te doen!!