Onrust in kudde met ezels en paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:27

mijn moeder kent veel van ezels haar ouders hadden vroeger ook ezels ze is er tussen op gegroeid
maja ik denk haar even op een weitje appart steken ook goed is maar eerst controlle van de DA als we haar kunnen nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:28

paarden115 schreef:
mijn moeder kent veel van ezels haar ouders hadden vroeger ook ezels ze is er tussen op gegroeid
maja ik denk haar even op een weitje appart steken ook goed is maar eerst controlle van de DA als we haar kunnen nemen

Als dat werkelijk zo was, dan had ze niet de ezel als 2 jarige in de wei met een hengst gedaan...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:29

Niels schreef:
Maar je koopt toch geen ezel (of tenminste, een verstandig mens ;) zonder zichzelf te hebben ingelezen oid?

Nou ik kan echt op de zuidlaarder markt lopen en alles wat zielig is meenemen.
Maar ik ken mijzelf.
Ik neem 20 euro mee en laat mijn pinpas thuis :Y)

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:29

Niels schreef:
paarden115 schreef:

Als dat werkelijk zo was, dan had ze niet de ezel als 2 jarige in de wei met een hengst gedaan...

da hadden we aan versxhillende mensen gevraagd en dat kon geen kwaat zijden ze dusja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:30

Haha, heel verstandig dan Daantjuh :D
Ja, je hebt gelijk. Maarja, het kan gewoon hoor. Als je maar goed ontwormd.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:33

En jij of je moeder dacht niet, laat ik het nog eens onderzoeken voordat ik die beesten bij elkaar zet?
Mannetje bij vrouwtje, ongeacht dier of ras, gaan toch altijd alarmbellen rinkelen?

Niet te geloven zeg...

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:43

TS: Ik zou eerst even je spelling verbeteren, en dan denk ik hulp halen. Even de DA laten nakijken, en anders inderdaad wat niels zij. even realistisch kijken en opnieuw opvoeden! :)
Als je het hniet alleen kan, niet aan prutsen alleen :)[/quote]

Zijn er meer die de spelling mogen verbeteren! :D

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 07:40

palo2 schreef:
TS: Ik zou eerst even je spelling verbeteren, en dan denk ik hulp halen. Even de DA laten nakijken, en anders inderdaad wat niels zij. even realistisch kijken en opnieuw opvoeden! :)
Als je het hniet alleen kan, niet aan prutsen alleen :)

Zijn er meer die de spelling mogen verbeteren! :D[/quote]

Maar tenminste 5 dikke spel- of interpunctiefouten in je topic titel???......dat komt niet vaak voor.
(o.k. het hoort hier misschien niet, sorry daarvoor)

Afijn, titel zegt ook nog een niks over het onderwerp, slaande merrie, dus dat mensen opmerkingen daarover maken vind ik volkomen terecht.

Wat betreft de merrie is het duidelijk dat niemand zich boven haar heeft opgesteld in rangorde en dat zij dus het zelf maar moet doen. Als je willekeurig een koppel paarden en ezels bij elkaar drijft kan je dit verwachten, is heel normaal natuurlijk gedrag. Probleem zit niet in de kudde, maar bij de menselijke verzorgers.

En hoeveel veulens er rondlopen omdat een jonge hengst echt wel kan en wil dekken, dat wil je niet weten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Onrust in kudde met ezels en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:46

Amondi: Haha, ja zie het nu pas := Beetje te snel getypt!