Speeltjes in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:43

touchofpink schreef:
@sparklingapp: wat heb jij voor strooisel in de stallen liggen ivm de voerballen. mijn paardje staat namelijk op krullen en vroeg me af of dit dan wel kan?

Hier staan ze allemaal op stro, hebben een tijdje bij een aantal krullen geprobeert, maar dat vond ik niks en kost dubbelop als je daarnaast wil dat ze continu stro kunnen knabbelen... maar ik neem aan dat het verder niet uitmaakt, hij eet denk ik ook zijn hooi er vanaf?

Anoniem

Re: Speeltjes in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:47

Bij mij hebben ze op stal:

-veel (bijna onbeperkt) ruwvoer
-elkaar (kunnen 2 paarden daadwerkelijk aanraken/neuzen)
-buitenluik aan andere kant van hun stal
-speelappel waar ze vaak met hun kont tegenaan staan te draaien, dat ding moet ook echt regelmatig in bad
-lickit waarvan die mormels blijkbaar niet weten wat ze kosten want ze vreten 't niet :D
-zo'n klein pionnetje uit de speelgoedwinkel, en dat is eigenlijk nog het grootste succesnummer. Daar wordt muziek mee gemaakt (in de mond pakken en dan mee in de voerbak rammelen, of langs de tralies roetsjen), mee gegooid, tussen de tralies door gewurmd (en aangepakt) naar de buurman, uit de stal gesmeten om vervolgens te gaan staan hinniken dat 'ie weg is, etc etc.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:09

nou.
Ik zou echt niets neerleggen ook al is het een zachte bal of iets ze kunnen altijd struikelen.
ik hing altijd een liksteen op en dat zat dan in zo'n appel vorm
maar het ligt per pony of ze er mee spelen want mijn pony vond die appelvorm eng dus snapte ook niet dat er iets lekkers in zat.
dus heb ik uiteindelijk gewoon alleen de liksteen opgehangen.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:37

Mijn ene paard heeft een bal in zijn stal. Mijn andere paard een mini pion.

Beide spelen er redelijk vaak mee. vind het speeltje steeds weer in een andere hoek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:28

hier ook een lick-it, himalaya (zie ik nie techt als speelgoed, maar toch, hij ligt in de voerbak en he tis ook erg leuk om dat ding door de voorbak heen te gooien, want dat maakt lekker herrie), een jollybal (voor niks, want daar vind hij niets aan). Helaas hier ook omgeving den haag, dus 's winters geen weidegang. Nog max 2 winters te gaan, dan mag hij voortaan fulltime de wei in ;)

Hoe komen jullie aan wilgentakken? Zit hier al langer over te denken, maar kan ze nergens vandaan halen...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:33

Ik zou kijken of je door iets verder te reizen niet alsnog een betere plek kunt vinden, dan kun je daar desnoods naartoe met de bus/ brommer.
Een paard dat uit de opfok komt en nog zo ontzettend jong is zo lang binnen hebben staan is echt geen doen... daar ga je echt wakker van liggen.
JUIST zo'n dier heeft het nodig om voldoende te bewegen, het is bewezen dat dit de groei ten goede komt.
Het zal best lastig zijn, maar dat wist je van tevoren (evengoed heb je er toch voor gekozen).... het paard is er nu, dus zet alles op alles zou ik zeggen.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:38

Mijn paardje heeft ook aardig wat verschillende dingen gehad.

* lick-it normaal. die waren altijd zo op.
* lick-it met een een bal kon je in totaal 3 lick-its in doen.. waren ook zo op.
* een joly bal. die heeft hij in getrapt en kon je niet meer opblazen die is ook per ongeluk met mesten meegenomen.
* een andere opblaasbare bal. heb ik met de riek in gestoken en was toen kapot.
* nog een joly bal. een kleinere. die leeft nog steeds..
en als laatste een
* voederbal.. hij had hem een dag. en heeft hem dus gesloopt. hij was blijkbaar gefrustreerd dat het er niet meer uit kwam. enjaa dan moet je het slopen.
dusjaa die van mij gebruikte alles intensief. ga nu nog een keer kijken voor zo'n pionnetje.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:13

Die van mij heeft gewoon een plastic voetbal van 1 euro in z'n stal. Als je bang bent dat hij er op gaat staan, dan kan je ook een skippybal ophangen! Hij heeft ook een tijdje zo'n gymbal gehad (een soort skippybal zonder hengsel van 75 cm diameter) Die kan je bij iedere sportzaak halen. Die zijn veel goedkoper dan die Jollyballen en zo! ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:15

Ik heb ook zo'n voerbal gehad, werkte super..totdat er met een tractor over heen gereden werd.. :(

Las een paar jaar geleden in (ik geloof) Bit dat een (niet zo makkelijk breekbare) spiegel ook geweldig is voor paarden.

Ik heb een wever gehad, zo'n voerbal met gaatjes hield haar uren bezig. Inmiddels heb ik de wever niet meer en nu heb ik een speelbal aan een touw hangen en een liksteen. Maar aangezien m'n paard 10 a 12 uur buiten staat maakt ze er weinig gebruikt van.

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:19

Het is misschien iets vanuit Nederland, maar wat is een pion? Heb je hier een foto van?

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:35

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:30

Wilgentakken kun je overal langs waterkanten vinden bv in polders of in parken (staan eigenlijk overal wel).

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:42

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:52

Bij mijn paardje in de stal hangt een speelappel, een grote pion en op de grond een bal. mijn paardje speelt er wel mee.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:25

Inez_25 schreef:
touchofpink schreef:

Hebben jullie geen bang dat ze dit inslikken??

:D :D :D het zijn die grote pionnen. Niet die voor op een bordspel. Je ziet ze ook weleens bij wegwerkzaamheden (alleen dan iets kleiner)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 23:13

Vesceron schreef:
Je hebt ook een voederbal met gaatjes waar je voer in kan doen (ipv zelfgemaakte colafles) is niet duur en ze zijn er wel zoet mee! Daarnaast hebben wij pionnen opgehangen en ook die vervelen tot nu toe nooit!
die plasticgeurballen vind ik persoonlijk een beetje tricky, tenzij je ze ook in grotere maten hebt maar dat weet ik niet! Anders ben ik altijd een beetje bang dat ze er over vallen (overbezorgd? ;))

ja die heb ik ook aangeschaft voor mijn paard die momenteel met op boxrust staat (na een operatie) Ze wordt er echter helemaal wild van, ze is de hele dag met het ding bezig en raakt gefrustreerd als hij leeg is. Ze mag er nu dus alleen mee spelen als ik op stal ben en haal hem weg zodra hij leeg is.

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:36

Hebben jullie geen bang dat ze dit inslikken??[/quote]

:D :D :D het zijn die grote pionnen. Niet die voor op een bordspel. Je ziet ze ook weleens bij wegwerkzaamheden (alleen dan iets kleiner)[/quote]

Ok voel mij nu even heel belachelijk! Ik dacht dat het de kleintjes waren omdat iemand schreef ze nemen ze in de mond en maken er een geluid mee, geven het door naar andere paarden... Ik dacht dat kan toch niet met een kegel ( = pion voor jullie blijkbaar ;-)).

:-)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:33

Gisteren heb ik onderaan de likithouder een touwtje gehangen met daar appels aangeregen. Staat garant voor een hoop plezier! Erg leuk hoe ze proberen de appel te pakken terwijl het touwtje heen en weer swiept!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 13:37

Ik hang ook altijd lege jerrycans/ lege spuitbussen (antiklit, antivlieg e.d.) in de stal, vooral de jonge dieren spelen er veel mee.
Gewoon even een gaatje in prikken, strotouwtje erdoor en ophangen maar