quote="Dana01"]dan misschien de paddock/bak afzetten met stroom zodat hij daar niet kan slopen?[/quote]
er staat al stroom op maar ze reageert er niet op
Ik ben het er mee eens dat je de oorzaak moet aanpakken, en dus niet de symptomen.
Sinds wanneer doet ze dit?
En wat doe je als je haar 's nachts hoort stampen?[/quote]
sinds een week ong. als ze snachts stamp dan geef ik ze of eten (als het na 5u is) of ik zet ze alleen buiten in het donker.
ik weet dat het fou is maar burenruzie is erger
Doet ze dit sinds kort en is er wat veranderd de afgelopen tijd? Iets in en om de stal? Ander ruwvoer, andere brok, ander strooisel etc. heft ze jeukplekken?[/quote]
ze doet het sindskort maar niks veranderd. alleen staan ze nu op vlas maar dat staan ze al dik een maand
stubeck schreef:heb je al een voerbal geprobeerd?
deze help bij mijn paardjes ook heel goed net al een hooinet met hele fijne mazen goed volproppen;)
voer in kleine porties verstoppen in de stal..
als het paard maar lekker lang bezig kan zijn om zn eten te zoeken.
voerbal heb ik nog niet geprobeerd. hooinet ben ik tegen aangezien ze daar in verstrikt kunnen raken.
Zahlina schreef:Ik ben zelf ook in het bezit van een sloper en herriemaker..
Jammer genoeg is deze heer al op leeftijd en heb ik echt geen zin meer om het af te leren.
Hij doet het al vanaf het moment dat we hem kregen van zijn fokker (beestje heeft daar zijn eerst 3 jaar alleen en op hok doorgebracht).
Eenmaal bij ons kwam hij er al snel achter dat herriemaken aandacht krijgen is, al was het maar een snauw van hou op.
Iedere avond gaat hij rustig op stal totdat meneer besluit ff feest te bouwen (vaak als er vreemde op het erf zijn of dat ik een trainingspaard heb staan of een ander paard krijg de aandacht die hij graag zou willen hebben).
24/7 buiten zie ik echt niet zitten daar meneer er een handje van heeft om ook met het hekwerk te gaan knokken of zoals gisteren ruzie te maken met zijn vliegendeken totdat hij dus compleet in de knoop zit.
Ik beken dat ik het van hem dus zonder problemen accepteer omdat het een paard is met een geschiedenis.
Zou voor de gein een foto moeten plaatsen van zijn stal deur want naast schoppen vind hij het super om dingen met zijn tanden aan te vallen.
Ook hebben wij zijn stal compleet in het rubber (geluidsdemper en hopelijk schok opvangend) maar ja das ook weer erg leuk om de tanden in te zetten en aan te gaan lopen trekken.
Maar ik had laatst mijn jonge ruin ff overdag op stal staan en die dacht het zelfde gedrag ff te vertonen, nou kan je verzekeren dat die niet meer op het idee durft te komen zo heeft hij op zijn stinkmodder gekregen.
die deur hier is ook niet meer normaal ook hier alles bekleed met rubber. ook vind ze het idd heel leuk om met haar tanden over de tussenwand te krassen onwijs irritant. ze is wel een heel apart dier maar hebben haar rechtstreeks van de fokker. de kans is klein dat er iets is gebeurd. maar verwacht het wel omdat ze al een boek van 100blz aan gebruiksaanwijzing heeft al maakt het haar ook wel weer leuk