Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:nee ik zeg gooi het ding in de opfok en ga in de leer bij een fokker (eerste advies) ......... tweede advies was er iemand bijhalen met verstand van zaken............ en ts ziet in beide van die oplosisingen niks.....
dus dan zeg ik hoe ik zou reageren als zo een puistenkop tegenover mij zich zo zou gedragen..........
wel beter lezen hoor, dit verstoord de communicatie nogal!
tinaaz schreef:paard gewoon heel vriendelijk over de kop trekken in de bak ofzo..![]()
dat werkt het beste, JIJ bent de baas!! je laat je toch niet koeieneren door zo'n puber!!
wij hadden vorig jaar ook zo'n dier, heel lief verder, maar alsie het dan in zn kop kreeg.. trekken en trappen en dom doen...
nou hij heeft 2x op zn rug gelegen in de bak, en was als een lammetje!!![]()
beetje aanpakken die jonge dieren, dan heb je er een heel leven plezier van!
orpha_star schreef:er vroeg iemand hoe ze voor de rest was,
als ze gwn vast staat staat ze rustig,ze geeft haar voetjes geod,borstelen laat ze ook allemaal toe,ze laat haaar stalband makelijk aan doen, bij de dierenarts heeft ze geen probleem, hoefsmid is er nog niet bij geweest die komt volgende week zee ze.
ze wilt berijken dat ze mooi mee loopt, ze heeft contact met iemand opgenomen die parrelie lessen geeft maar die kan maar eind volgende maand komen dus daar heeft ze al een afspraak mee. maar onder tss zoekt ze nog achter een oplossing voor in de tss tijd, die persoon komt dan ook kijken hoe zij er mee omgaat met dit soort gedrag en kan dan ook bij schaven, mar zoals ik al zeg het is eind volgende maand en nog een eindje.
Komt wel weer goed met zo'n puber.. Wel consequent zijn nu! Oefenen met lopen. Kleine stukjes, niet te lang en beloon het goede gedrag. Geef d'r niet de kans te ontsnappen. Dat doe je door de oefeningen/wandelingen kort (en dus leuk!) te houden. Zorg dat haar schouder niet voorbij de persoon komt die haar leidt. Is de schouder van een paard eenmaal voor je uit dan kan ze veel makkelijker vanuit het niets ineens weg sprinten. Wees haar dus voor! Zet haar weer een stapje terug of maak een bocht zodat ze weer achter je loopt. De kunst is dus er voor te zorgen dat het wegrennen niet meer gebeurd, dus heel goed opletten! Zorg dat je snel genoeg bent om haar nog te kunnen corrigeren dmv een flinke ruk aan het touw. Eventueel kun je er voor kiezen het halstertouw over de neus te halen zodat je net even wat meer te vertellen hebt. Als het je een keer (of een paar keer bij een koppig paard) gelukt is haar er van te weerhouden om weg te rennen dan is de lol er vanzelf vanaf. Dan geeft ze het wel op. orpha_star schreef:wat hebben somige met slaan?dat haalt niks uit word alleen maar erger,heb zelf 1 die zo opgevoed was bij de vorige eigenaar je moest eens weten hoelang wij mogen werken hebben voor zn vertrouwen te winnen.en het is er nog niet uit he.en zal een liteken blijven(en nu is hij nog maar 1.5j ), dus aub komt niet meer met zulke dingen af
alvast al bedankt : Jessix en Malenka
heb het al doorgestuurt naar mijn vriendin

) Er zijn ook paarden die dit gedrag vertonen
Écht duidelijk zijn met zo'n kleine vlegel,

orpha_star schreef:wat hebben somige met slaan?dat haalt niks uit word alleen maar erger,heb zelf 1 die zo opgevoed was bij de vorige eigenaar je moest eens weten hoelang wij mogen werken hebben voor zn vertrouwen te winnen.en het is er nog niet uit he.en zal een liteken blijven(en nu is hij nog maar 1.5j ), dus aub komt niet meer met zulke dingen af
alvast al bedankt : Jessix en Malenka
heb het al doorgestuurt naar mijn vriendin
Een correcte tik op het juiste moment is voldoende.
Alleen die van mij loopt wel mee en stijgert niet...
Het enige wat ze doet is mij voorttrekken als ze haar stal weer ruikt/ maatje ziet. Dus deze manier ga ik zeker proberen!