MysticTinker schreef:Het probleem is dat mensen te overhaast een paard kopen. Zo van; 'O, die ziet er leuk uit, die wil ik!' En dan zonder van tevoren veel informatie te lezen, zonder zich te verdiepen in een bepaald ras wordt dan snel even een paard gekocht.
Het mooi gelijnde zwarte sportpaard 'met de mooie, lange benen en uiteraard een best papier van Jazz x gribaldi wordt dan op een manege neergegooid, waar hij direct 6 kilo sportbrok krijgt en dag en nacht op stal blijft.. Sja, en dan beginnen de eerste problemen al. sport[paard wordt vervelend, gaat bokken en staken.. Dan komt er zo'n pennie langs, die al 100 jaar ervaring heeft met sportpaarden..op de manege "Die moet je even goed aanpakken, maar heeft nog nooit een jazz van dichtbij gezien".. en voila, daar heb je probleem 2. Sportpaard word bang gaat nog harder rennen of staken, en begint te steigeren. Vervolgens krijgt hij de stempel rillerige zenuw jazz.'..
Paardje gaat mensen steeds minder vertrouwen, gaat meer en meer trucs bedenken om onder het werk uit te komen, en met een beetje pech wordt ie ook nog eens ziek door het verkeerde voer..
En even later wordt ie weer doorverkocht.
Nou ja, zo gaat het gelukkig niet altijd, maar ik ken wel meerdere van deze scenario's.
.
Ik heb even je berichtje aangepast.