heb vandaag geoefend met de prof die ik heb laten komen.
Hij is gewoon hyper
Hebben hem een half uurtje goed gelongeerd (was lang geleden voor Ax, maar hij was flink!), en heb daarna gereden. Was héél braaf, weer zoals toen ik hem net had!Misschien ligt het ook een beetje aan het eten, hij krijgt zo van dat voorverpakte hooi, dat wat vochtig lijkt, en slobber. Maar ik zou het raar vinden, voor hij van mij was liep hij koersen mee, dus denk dat hij daar krachtiger voer kreeg.
Het gebijt heb ik nagevraagt bij de vorige eigenaar, daar is hij een tijdje geleden al mee begonnen schijnt. Dus afleren.
Heb heel de week niet moeten werken, dus veel bij Axje gezeten, veel los laten lopen in de piste. Ging niet omhoog, trapte niet naar me. Ik denk dat hij gewoon wil spelen, want telkens als ik hem van de wei of piste ga halen (ook toenn hij trapte e.d.) kwam hij altijd wel netjes naar me toe wanneer hij terug naar binnen moest. Staat dus blijkbaar gewoon een beetje hyper.
Nu ik dus weet dat hij gelongeerd kan worden zonder ongelukken, gaat hij vanaf nu altijd eerst even aan de longe, zodat hij zijn energie kwijt kan zonder dat ik er op zit.