Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
criollolover schreef:_Sannee schreef:Ik heb een vliegenspray waarop staat: Tegen dazen en muggen.
Hele goede vliegenspray! Donker van kleur .. Dus weet niet of je dat op een hafje moet spuiten .. Denk dat je dan beetje stipjes ziet enz ..
Weet zo het merk niet uit me hoofd ..
er bestaat geen goede vliegenspray tegen dazen en muggen. je kunt spuiten wat je wilt met dure sprays maar ze zijn nooit helemaal weg.
als je geen last van dazen wilt hebben dan ga je wandelen of rijden na 9 ur s'avonds of s'morgens voor 9 ur.
_Sannee schreef:Het werkt natuurlijk niet de hele dag maar een paar uurtjes. Ik vind het erg goede vliegenspray en houdt ze daar mee wel even op afstand tijdens het wandelen.
moet je maar eens naar de ingrediënten kijken
zelfs de hele dure zijn meestal niet veel beter dan goedkope omdat er gewoon hetzelfde in zit
als je vliegenvrij wil zijn moet je gewoon echt een deken. Zelfs met de beste vliegenspray komt er hier of daar een brutaal beestje toch aanzetten ...
justdiesel schreef:op dinsdag heb ik alleen maar met haar geknuffeld en geborsteld, woensdag heb ik even op haar gereden en dat ging goed. natuurlijk ook weer geborsteld en geknuffeld.
op donderdag en vrijdag ben ik er helaas niet geweest wegens werk, maar de pensioneigenaar zet haar buiten enzo.
misschien was ze daardoor wel wat fris?
zéker als ik mee loop
. Maar elk paard heeft wel eens een dagje minder hoor, even niet lekker in r vel ofzo.sparretje schreef:Hé justdiesel![]()
kijk maar even in m'n profiel, dan weet je wel wie ik ben![]()
Nog gefeliciteerd met je paardje!!
Ik heb met mijn paarden altijd één dag rust aangehouden om de omgeving een beetje te leren kennen (nieuwe stal e.d.) en daarna alle dagen aan het werk. Dan heb ik het niet over hele zware trainingen of zo, maar wel iedere dag wat doen, zodat ze hun energie kwijt kunnen, en ze je leren kennen.
Met Wicked heb ik de eerste 3 weken heeeeel veel aan de hand gedaan, zij was echt haar plekje kwijt, en dit heeft ons toen een hele sterke band gegeven! Maar naast het aan de hand dingen doen moest ze van mij ook iedere dag wat doen: longeren, rijden in de baan, buiten, maakt niet uit.
En ik zou zeker les nemen![]()
Heel veel plezier met je paardje en we willen natuurlijk wel foto's zien !!
echt GEWELDIG spul.
)idylle schreef:Tegen dazen is een goedwerkend huismiddel te gebruiken.
Ik heb vandaag overdag zelf gereden, toen ik het paard uit het land haalde zat ie onder de dazen e.d. en toen ik ging rijden en hem ervoor dus mee ingesmeerd had echt helemaal nergens last van gehad (konden zelf rustig stil gaan staan) ook geen last toen hij ging zwetenecht GEWELDIG spul.
Hier het recept:
1 liter natuur azijn
halve flacon dettol (dat desinfecterende spul) erdoorheen en klaar
Werkt echt perfect (stinkt trouwens wel)
Is goedkoper als al die o zo goeie vliegen/dazen spray's, alleen dit werkt WEL echt.
Succes ermee
(is het niet dethol?)
Lord_Ik schreef:Vliegenproduct, vliegendeken, vliegennetje, knoflook in 'r voer doen ...middeltjes genoeg
, tenminste, dit deel van het jaar
IKbenEllen schreef:Lord_Ik schreef:Vliegenproduct, vliegendeken, vliegennetje, knoflook in 'r voer doen ...middeltjes genoeg
Wat allemaal maar heel even werkt als je in het verkeerde deel van NL woont, tenminste, dit deel van het jaar
![]()
Zou je adviseren zo snel mogelijk (prive)les met je paardje te nemen, en hem flink aan het werk te zetten. Hij is je inderdaad gewoon aan het testen heb ik het idee
hoe doe je dat ?
IKbenEllen schreef:Laat ik het zo zeggen: ik denk dat ik zonder deken minder last heb van de horzels als met deken![]()
Daar geeft ie dan weer niet zo heel veel om, maar owee als je er eens een ander singeltje ofzo aan hangt, paniiieeeek![]()
Tis meer dat IK last heb van de dazen
zo'n hemd met gaatjes XD