Tips gevraagd...overal verkeersmak behalve thuis.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:18

Die van ons is ook overal verkeersmak, behalve thuis. ze weet thuis precies waar de boskabouters zich verschuilen en waar de beren en tijgers zich bevinden. Ze kent precies de wegen en weet waar ze moet schrikken van vanalles en nog wat. Maar die honden zijn inderdaad ook lastig. wij moeten ook langs een huis met een grote tuin met een hek en 3 honden. een mechelaar blaft altijd ontzettend. Als we daar langs moeten en hij komt eraan gerend en begint hard te blaffen, dan liggen wij aan de andere kant in de sloot. Of we zijn thuis of 100 meter verder in het bos. Dan stuift mijn paard ook alle kanten op. Vorig zomer waren die honden een ramp. deze zomer gaat het iets beter. Maar als paard ze ziet gaat het wel goed, maar als ze er zo plotseling aankomen is het foute boel. Aan de hand langs de honden en daarna opstappen zou ik doen als ik jou was. Wel lastig, maar anders kom je nooit in het bos.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:36

neem eens een plantenspuit/waterpistool mee met een flinke straal en spuit die hond eens flink nat als ie weer staat te blaffen, zeg een woord om het aan te kondigen zodat hij het voor de volgende keer weer weet dat er daarna water aan komt (Pavlov reactie) en dan gewoon met de supersoaker een flinke straal recht in zn gezicht....
Eerst met Silence oefenen natuurlijk zodat hij niet aan de kletter gaat van de supersoaker ;) het is nu toch warm weer dus spelletje van maken kan prima!
En dan maar hopen dat het niet een hond is die water juist leuk vindt om mee te spelen... :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 15:29

Ah super tip, dank je.