Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Abeltje77 schreef:@Fortuna: De tip met het touw is anders wel hét advies in dit soort gevallen. Het is veilig omdat je een eind van het achterbeen afstaat. Alles beter dan met je handen aan zo'n been sjorren met het gevaar dat je een hoef in je gezicht krijgt.
De touwtruc is de aloude truk om paarden (ook paarden die niet moeilijk doen) het voeten geven te leren.
Citaat:1ste paard B (weg wegens niet klikken) (springen B)
2de paard B (weg wegens zijn karakter) (niet gesprongen)
3de paard B (moet nog gestart worden) (springen nvt)
bulck schreef:Wat een tekst, misschien eens grammatica en woordenschat oefenen, want elke zin moet je haast twee keer lezen.
In ieder geval heb je al een hele weg bewandeld met je paarden.
Niet sneu bedoeld, maar goedkoop is zelden duur koop.
Je had van in het begin je geld moeten terugeisen. Maar ok dat is makkelijk spreken na de feiten.
Ik hoop dat je juridisch sterk zal staan en dat je alsnog een leuk paard zal vinden. Moraal van het verhaal; (weeral) laat altijd je paard keuren door een onafhankelijk da, check wat je kan checken (wedstrijdniveau etc) etc. En verder kan je niet verwachten dat je een superpaard koopt voor 2.000 euro.
Dat is mijn bescheiden mening en mss dat ik sommige mensen tegen het hoofd stoot om dit zo te stellen. Maar logisch gezien als je kijkt naar dekgeld en dan opfok tot zadelmak paard ben je toch als gauw 3.000-4000 euro kwijt voor een 3 jarige.
Als je dan naar een Jazz afstamming kijkt (geloof 2.100 euro) dan moet je toch al vraagtekens stellen.
Dus kopers wees gewoon op je hoede en wees niet naief.