(+ FILM) WAT heeft ze nou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: (+ FILM) WAT heeft ze nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:16

Het eerste wat bij me opkwam was Hoefkatrolontsteking.
Mijn ruin had precies hetzelfde en liep ook op deze manier.
In combinatie met het struikelen past het iig in het plaatje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:17

Klopt was ook het eerste waar ik aan dacht, zeker dat struikelen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:18

het is wel het patroon dat er bij hoort en ook dat ze ervoor ook al niet lekker liep ben ik bang dat het al langer speelt en zeker ook omdat ts het zelf nog niet heeft gezien.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:19

geerke schreef:
edit...weer gekeken..ik bedoel links voor....als een paard achter kreupeld kun je dat nooit en te nimmer op een volte zien...dan moet iemand rechtuit draven en dan zie je het...anders niet..

Hij valt toch op linksvoor ?? Die uitleg die jij nu geeft vind ik wel de meest onverklaarbare en uit de lucht gegrepen opmerking die ik gelezen heb tot nu toe op bokt... ik ben geen DA maar van deze verklaring kan ik toch wel zeggen dat hij niet klopt.

Paarden lopen, maar kreupelen ook diagonaal...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:22

Om HKO te constateren zal ze echt naar de kliniek moeten en een kreupelheidstest moeten ondergaan in combinatie met foto's :) Dan weet je het iig zeker.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:27

als een paard kreupel word/is dan haal je er een dierenarts bij en niet zoals jij telefonisch advies....

dat je dan een topic opent en nieuwsgierig bent wat andere bokkers zeggen dat moet je zelf weten, maar vind het persoonlijk wat vreemd.

een dierenarts kan jou vertellen wat er aan de hand is, zoniet dan zet je het dier op de trailer en rij je naar een kliniek toe....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:32

Ik ben benieuwd... Ts wat zijn je verdere stappen en wat doe je op dit moment met je paardje? Heb je iets aan de tips?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:36

paard loop tdiagonaal niet goed,links voor/rechts achter.
ik denk zelf aan de hand van het filmpje dat de oorzaak linksvoor zit en doorwerkt op de rug/achterbeen.
de pijn zat in de schouder zij je.
vaak lijkt het alsof het in de schouder zit maar later blijkt het toch uit het onderbeen te komen.
mijn advies,ga naar de kliniek.
HKO,peesblesure of iets lijkt me een reden hier.

succes.

p.s. een spierbevangen paard laat je met rust [vrije beweging] en soberder voer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:38

Whinnylando schreef:
geerke schreef:
edit...weer gekeken..ik bedoel links voor....als een paard achter kreupeld kun je dat nooit en te nimmer op een volte zien...dan moet iemand rechtuit draven en dan zie je het...anders niet..

Hij valt toch op linksvoor ?? Die uitleg die jij nu geeft vind ik wel de meest onverklaarbare en uit de lucht gegrepen opmerking die ik gelezen heb tot nu toe op bokt... ik ben geen DA maar van deze verklaring kan ik toch wel zeggen dat hij niet klopt.

Paarden lopen, maar kreupelen ook diagonaal...

we zullen zien....

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:42

Ik kan me wel enigzins vinden in de verklaring van geerke over linksvoor (maar dan wel in de schouder) maar niet in het stuk dat je nooit op een volte kunt zien of een paard achter kreupelt. Dit kan wel degelijk....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:13

offereins zei altijd: met een monsterknecht rechtuit draven op het harde...dan kun je pas echt goed zien welke kant"zakt"

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:17

Geerke dat wil dan toch niet meteen zeggen dat een paard op de volte niet zou kreupelen, beetje kort door de bocht nietwaar?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:18

hee

ik ben blij dat er zo veel reageren, ben ik erg blij mee.

Ik laat de DA morgen om 11 uur komen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:20

Op het filmpje van vorige week zie ik een pony die een slechte aanleuning heeft, erg vlak galoppeerd en wss een zadel dat niet lekker ligt (veel te groot bontje wat op de lendenen drukt, plus de schouderbladen liggen niet vrij)

Daarnaast snap ik niet dat je steeds maar weer doorgaat met proberen te rijden of te longeren.

Als mijn paard die eerste dag na het kamp slecht liep, had ik niet de dag daarna en de dag daarna en de dag daarna weer geprobeerd.
Ik had er alleen mee gestapt, rechtuit buiten , en longeren is wel het laatste dat je moet doen bij een kreupelend paard.

Dat ze kreupel loopt kan verschillende oorzaken hebben. Wat je nu moet doen is de dierenarts bellen voor een kreupelheids onderzoek. Dit houd in plaatselijk verdoven en daarna evt foto's of een peesscan.
Niet gaan rijden, en zeker niet longeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:22

dat zeg ik ook niet...het is alleen heel moeilijk vanaf de zijkant te beoordelen welke kant er achter zakt....maar volgens mij is het linksvoor...
als ts hem op de linkerhand longeert en dat even wil filmen,en dan een redelijk kleine circel...dan ben ik heel benieuwd hoe dat eruit ziet....een rondje is genoeg...het beestje is genoeg geforceerd nu....

sterkte ermee TS! ik ben benieuwd wat de da zegt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:22

Hoop dat je met het bezoekje van de da verder komt! Sterkte en vandaag niets meer mee doen. Gewoon even afwachten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:23

Het is volgensmij rechtsvoor !
Ze valt immers op linksvoor.

Dus het is of rechtsvoor of linksachter, maar ik denk uit het voorbeen, bij een kwetsuur laag in het been lopen ze ook zo .

Goed dat je de dierenarts laat komen, bij twijfel zeker foto's laten maken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:24

geerke schreef:
dat zeg ik ook niet...het is alleen heel moeilijk vanaf de zijkant te beoordelen welke kant er achter zakt....maar volgens mij is het linksvoor...
als ts hem op de linkerhand longeert en dat even wil filmen,en dan een redelijk kleine circel...dan ben ik heel benieuwd hoe dat eruit ziet....een rondje is genoeg...het beestje is genoeg geforceerd nu....

Ahum, dat ze dat dier dus even NIET meer longeerd, laat het kreupelheidsonderzoek ajb aan de dierenarts over!

Slechtste advies wat ik hier op bokt gelezen heb zeg...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:28

ze kreupelt idd rechtsvoor crossmonster,
ik heb ook besloten om niks meer te gaan doen.

Er zijn ook geen simptonen te vinden, geen verdikkingen,
verwarmingen etc.

de hoefsmid laat ik morgen ook komen.
morgenmiddag om 3/4 uur

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:31

Heel slim van je, niet naar het "advies" luisteren van wat hier gegeven word door sommige bokkers.

Als al niet eens gezien word welk been het paardje kreupeld ....

Longeren is altijd uit den boze bij kreupelheden, en ook als de pony weer beter is, zo min mogelijk longeren.
Bij longeren heb je eenzijdige belasting en dat is niet goed bij een blessure of een pas genezen blessure.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:33

Waarom doen jullie allemaal zo negatief??? ik sta bij haar op stal en ze verzorgt haar pony prima en doet/denkt wat het beste voor hem is.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:40

Ik vind naar de smid gaan dus wel een goed idee, zo kan je een eventuele hoefzweer ontdekken of uitsluiten. (misschien komt er wat anders naar boven kan ook)

Een smid kan tevens ook goed bekijken welk been er nu kreupel is, die hebben daar ook ervaring in. Neemt niet weg dat een DA meer kan natuurlijk, maar het is zeker niet verkeerd om eens de mening van de smid te vragen die het paardje al langer kent.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:54

crossmonster schreef:
geerke schreef:

Ahum, dat ze dat dier dus even NIET meer longeerd, laat het kreupelheidsonderzoek ajb aan de dierenarts over!

Slechtste advies wat ik hier op bokt gelezen heb zeg...

ik denk dat de fysio het wint van mij betreffende het slechtste advies van bokt...

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:57

geerke schreef:
ik denk dat de fysio het wint van mij betreffende het slechtste advies van bokt...

Ja owkey, dat geef ik toe :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:12

ben ik ook eens met Geerke :) :)

maar echt, op een volte kan je ook heel goed zien of het van voor of van achter komt :)

en ik "denk" van achteren.......... maargoed ik ben geen va :)