Ik vind dat jullie niet echt weten hoe je een veulen kan opgroeien zonder een andere groep. Hij kan raar doen maar zo is een veulen maar geef hem veel aandacht en laat hem trainen door over zijn oren rustig naar zijn benen zo krijgt hij vertrouwen. En je kan ook lekker gaan spelen met een natte spons dat vinden ze heerlijk!
xSlvna
Geplaatst: 22-02-14 16:35
Met de veulens hier (staan in de groep waar mijn pony in stond) ging ik vaak door de wei rennen (kwamen dan achter me aan), stopte ik en rende ik de andere kan op. Pony's vonden het geweldig (3 veulens). Dit leerde ik overigens met snoepjes, als ze me volgde kregen ze wat. Heb ze evengoed geleerd dat als ik me groot maakte ze staan moeten blijven of weg moesten lopen.
Soms onder het langslopen het halster om doen, 5 meter meenemen en weer af doen en dat soort dingen deed ik dan.
Vanaf een jaar oud ben ik al bezig met mijn haflinger. Ze staat niet in de opfok maar samen met mijn pony van 23 wat prima gaat. Ik heb haar niet met haar gespeeld maar ze kwam op 1 jarige leeftijd compleet onbeleerd bij mij en in een jaar tijd heb ik haar geleerd te komen als ik roep, ze kan gewoon meelopen en is ook verkeersmak, kan haar poetsen en overal aanraken, haar hoeven kunnen bekapt worden staat ze netjes stil ze loopt ook zonder hulp de trailer op. Enige dat ze nog moet leren is afspuiten met de slang. Jong geleerd is oud gedaan en ze heeft ook echt gewoon lekker paard kunnen zijn en heerlijk 24/7 buiten. Persoonlijk vind ik het fijn dat er al een goede basis is alvorens ik haar zadelmak etc ga maken. En dat duurt nog een aantal jaar. Maar ook voor als voor medische redenen vind ik het gewoon belangrijk dat een paard, ook een jonge, dit soort dingen kan.