) *denkt nog aan een laatste wanhopige poging tot vangen, bel een westernmanege en vraag hun beste lassowerper...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Whinnylando schreef:Nou ik vind dat toch een heel inventieve oplossing Barvrouweke ( en dat voor een penny)
*denkt nog aan een laatste wanhopige poging tot vangen, bel een westernmanege en vraag hun beste lassowerper...
Whinnylando schreef:Nou ik vind dat toch een heel inventieve oplossing Barvrouweke ( en dat voor een penny)
*denkt nog aan een laatste wanhopige poging tot vangen, bel een westernmanege en vraag hun beste lassowerper...
Zit wel een westernstal verderop in de straat bedenk ik mij net. Doen alleen niet aan koevangen helaas.
Horse_ schreef:Denk dat dat niet gaat omdat alle paarden vroeg naar buiten gaan en de smid pas om 10 uur komt. Breekt ze de tent af. Denk er nog ff over na want weet wel dat dat wel zo handig zou zijn.
Ladygiroc schreef:Ik ken er ook zo 1 die heul hard wegrent als ik kom. Erachter aan lopen heeft bij deze geen nut want ze rent weg, gaat rustig eten en tegen de tijd dat ik gearriveerd ben rent ze weer weg en gaat een stuk verder op eten..
Met biks lokken heeft het gevolg dat alle paarden achter me aan lopen, behalve de goeie..
Ik ben de gouden tip nog niet tegen gekomen helaas. Wegjagen wil ik niet want ze is al erg wantrouwend, en wei kleiner maken is helaas ook geen optie, daar is de wei te groot voor..
Ze hadden een heel groot stuk met bruggetje en dan weer een lap met sloten enzo. Maar op zich in dit geval wel een voordeel. De mijne is op zich ook wel vet zat (beweegt nu wellicht wel iets minder maar dat weet ik niet zeker) dus minder gras is denk ik wel goed en met vangen misschien ook wel beter. Hoop dat ze nu na vandaag gewoon weer normaal doet eigenlijk
We gaan het zien en anders ga ik wel wat anders verzinnen voor mijn pubertje.
Malenka schreef:Allemaal mooi natuurlijk die tijdelijk eoplossingen en voor een 'spoedsituatie' ook best geschikt. Maar het lijkt mij toch handig om er achter te komen waar het nou precies vandaan komt. Zo houd je natuurlijk problemen met je paard ophalen. Ik noem het exores geen vangen want ik heb wel gemerkt dat je als je met die gedachte naar het land gaat een hele andere houding hebt tegenover het paard en dat merken ze natuurlijk. Het zijn meesters in lichaamstaal.![]()
Kan het zijn dat in de periodes dat je paard niet te halen is jij anders in je vel zit? Ik merk dit zelf heel erg bij een van mijn paarden. Als ik minder goed in mijn vel zit dan keert hij zich van me af en loopt inderdaad elke keer net ver genoeg weg. Ik moet dan echt even tot mezelf komen en me beseffen wat er met mij aan de hand is op dat moment. Meestal ben ik me er namelijk helemaal niet van bewust dat het eigenlijk niet lekker gaat. Maar mijn houding laat aan het paard al zien dat het wel zo is. Ze zeggen ook niet voor niets dat het paard een spiegel is van de mens waarmee het om gaat.
Je paard doet dit niet expres om je tot last te zijn. Ga je ook de wei eens in zonder dat je je paard moet pakken?
Arm vooruit om te laten snuffen en wat aaien, wijken voor druk, .. aaien met het touw, over de nek leggen en weer weggaan. En altijd een stukkje verder.