Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
__Nathalie__ schreef:Tijdje terug heeft er nog een verhaal gestaan van geloof een haflinger die even met halster aan op stal stond.
Dier bleef ergens achter hangen en heeft zichzelf op gehangen.
Mijn dier zou op stal geen halster om houden.
In de wei vind ik het al eng.
Die van mij had de eerste week zn halster om in de wei omdat ik haar anders ook niet te pakken kreeg, maar na veel oefenen lukte het en nu staat ze veilig zonder.
SteffiiY schreef:__Nathalie__ schreef:Tijdje terug heeft er nog een verhaal gestaan van geloof een haflinger die even met halster aan op stal stond.
Dier bleef ergens achter hangen en heeft zichzelf op gehangen.
Mijn dier zou op stal geen halster om houden.
In de wei vind ik het al eng.
Die van mij had de eerste week zn halster om in de wei omdat ik haar anders ook niet te pakken kreeg, maar na veel oefenen lukte het en nu staat ze veilig zonder.
Ik vraag in dit topic niet om enge verhalen te vertellen en alle dingen die kunnen gebeuren, maar om oplossingen
beantsje schreef:Overigens is een manier om een paard te vangen de volgende;
loop met 2 man en een flink lang touw de wei in. neem elk het uiteinde van het touw in de hand en trek het strak. houd het op ruim 1 meter hoogte. Je staat dan misschien 15 m uit elkaar met tussen je in dus die lijn.
Loop elk aan 1 kant langs het te vangen paard en sluit het met behulp van de lijn in, door naar een hoek van de wei te lopen. Je paard staat dan in een driehoek van 2 stukken zijkant van de wei en de lijn tussen jullie in.
Nu kan je de lijn verkorten en het ingesloten stuk steeds kleiner maken en hem zo pakken.
Wat je ook doet, ga nooit achter het paard aanrennen, dat wordt ofwel paniek ofwel een leuk spelletje.