Paard durft na uitglijden niet meer over brug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Paard durft na uitglijden niet meer over brug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:07

Er staan hier al heel veel tips gegeven waar je zeker verder mee komt. Is het echter ook niet mogelijk om je rondje zo te rijden dat je "de brug" alleen tegen komt op de terugweg, al na een flinke rit? Dan wil ze wellicht graag naar huis en is het makkelijker om de brug over te komen.

meliciana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:11

Apple schreef:
Er staan hier al heel veel tips gegeven waar je zeker verder mee komt. Is het echter ook niet mogelijk om je rondje zo te rijden dat je "de brug" alleen tegen komt op de terugweg, al na een flinke rit? Dan wil ze wellicht graag naar huis en is het makkelijker om de brug over te komen.

is niet echt een oplossing, want wat een paard langs de ene kant doet, moet hij langs de andere kant ook doen, omdat hun hersenen anders werken. ziet ze die brug op de heenweg, ziet zij een andere brug dan op de terugweg. daarom zeggen ze ook: wat je links doet van een paard,moet je rechts ook doen. zij maken die connectie niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:13

Dat weet ik, maar het kan wel een eerste stap zijn om de brug minder eng te laten zijn.

Als het paard dan van de andere kant op de brug staat dan kan de TS op de brug jojo-en, stilstaan, misschien het paard omkeren etc. etc. etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:13

Maar wennen op die manier wel weer even aan het geluid onder de hoeven etc... Kun je er toch weer een goede ervaring van maken, waarin voor het paard bewezen wordt dat als de ruiter zegt dat je ergens overheen kan, dat ook daadwerkelijk gerust kán...
Ik vind het een goede tip van Apple.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 13:39

Misschien dat ik het zelfs wel combineer:) Doe ik het eerst gewoon van de andere kant, vindt ze hem dan nog steeds eng gebruik ik de manier van coco en meliciana. Het probleem is alleen dat ze het van de winter dus ook al eng vond, maar op aandringen van mij er toch wel overheen durfde, en toen uitgleed. Dus ik denk dat ze mij in dat opzicht niet meer vertrouwd en zelf moet ondervinden dat die brug zo eng nog niet is;)

@ Bonita_bon: ze is niet bang dat de brug haar aanvalt ofzo :P Ze vindt het alleen niet veilig om overheen te lopen, dus hoezo zou ze dan niet durven om ernaast te grazen of rustig de andere kant op kijken?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:47

Met andere woorden: ze vond hem al eng en dat is bevestigd doordat ze er een keer op uitgleed. Ze heeft dus nu echt een reden om er bang voor te zijn :\

Ik vrees dat dit een lang traject gaat worden voor je.