**Mijn paard schraapt.. wat nu ?**

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:53

Ik denk ook een beetje verwent en hij eist jou wel erg op voor zichzelf. mischien moet je hem is leren tedelen.
en is goed laten weten wat wel en niet mag. voor het schrapen in de stal moet je gewoon een rubber mat vooraan in de stal leggen daar schrapen ze het meest.
dat doet de mijne ook.

nanoeh

Re: **Mijn paard schraapt.. wat nu ?**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:11

Ja maar dat help niet.. hij gaat gewoon door :P..
hij doett het wel mindrr !!..

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:15

mijne had het vroeger ook iedere keer als ze vast stond als ik aan t praten was of als ik het zadel halen was ... het is echt heel vervelend en bovendien doen ze hun hoeven ermej kapot :n maar iemand zei me dat je als ze dit doet ernaast moet gaan staan je hand op dr schoft leggen en dan haar heen en weer trekken duwen (ik weet niet of ik dit goed heb uitgelegd) maar bij mij hielp t wel ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 23:31

Die vat ik niet ??

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:51

Nanoeh, het is heel simpel. Een paard schraapt alleen als het werkt. maw, als hij/zij uiteindelijk beloond wordt voor dat gedrag. Dus elke vorm van aandacht op het schrapen zal nul komma nul resultaat hebben. Straffen ook.

Het enige wat helpt, is negeren, weglopen, als het moet gewoon een uur. Doorzetten. Gewoon bedenken dat je er uiteindelijk veel resultaat van zal zien.

Mijn paard deed het ook heel veel. Ik ben steeds weggelopen, of juist een kletspraatje met stalgenoten aangegaan. Ze geven een keer op. En dan niets belonen oid, maar gewoon weer je normale gang met het dier.

Als het om stalsituatie gaat, helpen rubbermatten heel goed. Mijn paards hoeven sleten ook veel. Want ze schaapt in de winter op stal nog steeds met etenstijd. Want: ze krijgt uiteindelijk eten. Altijd. Die situatie heb ik zelf niet in de hand, want ze worden gevoerd.
Wat de rest van de verzorging/aandacht betreft: die krijgt ze van mij. En ZEKER niet op het moment dat ze staat te schrapen. Het is een poosje een heel tijdrovende bezigheid geweest (vanwege het lange negeren of simpelweg weglopen) maar nu doet ze het nooit meer. (nouja, met voertijd dus, omdat dat nog wordt beloond, maar daat helpen de rubbermatten prima).

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:58

ooh..
Okk dankje !!..
ja ik nergeer hem ook maar als ik tijdes het rijden ff stil sta om met iemand te praten dan word hij ongeduldig en gaat hij schrapen nou dan krijgt hij wel een tik tegen zijn been anders maakt hij van die kuilen in de bak..