Ze komt gewoon níet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:30

rensju schreef:
Ik weet wat een join up inhoud, en hier bedoel ik dit dus niet mee.
Ze zegt zelf al, ze heeft een erg dominante merrie. Kortom mevrouw doet lekker waar ze zelf zinin heeft.
Dus als je haar negeert, gaat ze lekker haar eigen gangetje. Als ze niet nieuwsgierig is naar jou, zal ze ook niet komen.
Maar oke, misschien kan je beter het negeren eerst proberen. Als dit niet helpt kan je mijn tip proberen, want jouw paard is dus gewoon een spel met jou aan het spelen. Dus speel het spelletje mee, ze krijgt er vanzelf genoeg van.

(zie post hierboven, ik noem het dan wegjagen, maar het gaat al snel over in los longeren ja)

:j Hier ga ik in mee.

CeesRinko

Re: Ze komt gewoon níet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:32

mijn paard vertikt het ook wel eens om te komen als ik heel sportief met hoodstel de bak in kom lopen, hij doet dat alleen als ik niet lekker in m'n vel zit! of snel snel wil ..

Heel slim van hem..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:40

dus wegjagen is spontaan een join up?
daggutniet
leuk dat iets wat al gedaan word sinds st juttemus nog met de paashaas knikkerde door een amerikaan een naam krijgt en in een longeerkraal gedaan behoort te worden volgens hem
maar niet alles wat er op lijkt, is het ook

maniu1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:45

Wat je kan proberen is Join up, Wil je paard niet komen stuur hem dan echt weg en negeer hem, op dat moment ben jij de alfa merrie en zal hij proberen contact met je te zoeken, ga hier mee door, tot hij netjes blijft staan zodat je zijn halster om kan doen. Het kost even tijd, maar het werkt gegarandeert

maniu1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:45

ojee sorry die tip was al gegeven :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:56

maniu1976 schreef:
ojee sorry die tip was al gegeven :)

de juiste tip is gegeven ja om het vooral niet te doen

je paard steeds laten lopen als hij wil grazen kan idd wel eens werken, gaan staan waar zij staat

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:11

meliciana schreef:
Mijn merrie is ook zo: niet komen naar mensen. Ik heb er ook al uren achter gezeten. Na veel gelezen en geobserveerd te hebben, is dit mijn manier nu, en nu komt ze vanzelf naar mij: negeren. ga de wei in, met een gerust gemoed, eerst op grote afstand van haar. Ze zou niet mogen reageren, zo ver ben je. Je doet vanalles en nog wat, bloempjes plukken of zo. maar je geeft geen aandacht. je wandelt gewoon rond. Zelfs in gedachten mag je niet denken: komt ze of komt ze niet. Je gaat steeds dichter bij haar wandelen. Reageert ze, of maakt ze aanstalten tot een vluchtreactie, afstand terug verruimen. Zo ga je gewoon door, totdat ze accepteert dat je haar vastpakt. in het begin kan dit eventjes duren, maar neem je tijd. Je hoeft haar ook niet altijd aan te lijnen. doe dit gewoon en streel haar gewoon en ga terug weg. zo associeert ze je niet altijd met vastlijnen. na een paar weken komt ze gewoon vanzelf naar je toe.

Jep, dit heb ik een gedaan. De eerste keren kon ik bij haar komen, ookal twijfelde ze volgens mij of ze het wel wou ( :') Ja, ik geef haar altijd menselijke emoties). Maar goed, het ging steeds beter en nu hoef ik alleen nog maar bij het hek te komen en madameke komt al vrolijk aangerend!
Hartstikke bedankt voor het meedenken en de tips allemaal !

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:42

Aaah super! Dat is nog eens een leuke update om te lezen! Knap hoor, je hebt het haar best snel aangeleerd!