Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jottum schreef:Nope, nooit! Ik hou er ook absoluut niet van. Anders ben ik die wandelende wortel met kleine collega worteltjes op zak.
En 's avonds binnenhalen is nooit een probleem, ze staan alle drie bij het hek te wachten. Tussendoor eruit halen is trouwens ook geen probleem, over het algemeen komen ze wel naar me toe, soms moet ik even naar ze toe lopen.
Alicia2u schreef:jottum schreef:Nope, nooit! Ik hou er ook absoluut niet van. Anders ben ik die wandelende wortel met kleine collega worteltjes op zak.
En 's avonds binnenhalen is nooit een probleem, ze staan alle drie bij het hek te wachten. Tussendoor eruit halen is trouwens ook geen probleem, over het algemeen komen ze wel naar me toe, soms moet ik even naar ze toe lopen.
Krijgen ze toevallig eten nadat ze naar binnen zijn gegaan?
Maar ik zal er niet speciaal iets voor meenemen. Alicia2u schreef:jottum schreef:Nope, nooit! Ik hou er ook absoluut niet van. Anders ben ik die wandelende wortel met kleine collega worteltjes op zak.
Krijgen ze toevallig eten nadat ze naar binnen zijn gegaan?

Maar er staat ruim voldoende gras en ze krijgen onbeperkt hooi op de paddock. Maar ze krijgen dus niks als ik ze er af haal. Ze krijgen alleen iets als ik mijn pony getraind heb, de rest krijgt dan ook iets voor de smaak.
Alicia2u schreef:Het meekomen uit de wei niet beloningswaardig? Dus elke keer als je de wei in komt, wordt je paard gevangen, gaat ze aan het werk en daarna weer terug gezet, of op stal? Misschien een emmertje voer nog, maar de connectie tussen goed werk en de voerbeloning kan een paard tegen die tijd niet meer leggen.
Als iemand mij elke dag uit mn kamer zou sleuren alleen maar om een uur te gaan hardlopen, waarna ik daarna misschien nog wat te eten krijg, terwijl ik in mijn kamer ook een koelkast vol lekkers heb staan, daar zou ik het ook niet voor doen hoor.
Als je vrienden komen, haal je toch ook al het lekkers uit de kast? Die zet je toch ook niet op water en brood?
maar voor mij werkt het zo niet. femke27 schreef:Ik vind het niet nodig. Ik heb mijn merrie nog nooit de wei uit moeten lokken, ze komt 9 van de 10 keer als ik haar roep. Die 10e keer dat ze niet uit zichzelf komt kan ik gewoon naar haar toe lopen en haar een halster om doen. Zonder klopjacht.
En zij weet niet wat er gaat gebeuren als ik haar roep of aan het halster meeneem. Soms zet ik haar b.v 2 uur in de paddock om even uit te buiken, soms gaan we rijden, soms krijgt ze een wormenkuur en soms gaan we gewoon lekker poetsen en knuffelen. Ze zal het ene ongetwijfeld leuker vinden dan het andere, maar ik vind dat dat niet mag uitmaken in haar zin om naar mij toe te komen. En daarom wissel ik veel af, zodat zij niet kan denken: blegh, daar gaan we weer.
barbar schreef:ik vind wat snoepjes bij me hebben en die geven als ik het halster om heb of als ik hem uit de wei heb geplukt niet "lokken".
mijn paard blijft rustig staan als ik naar hem toe kom of hij komt me zelfs tegemoet.
mijn paard weet wel dat ik snoepjes bij me heb en daarom laat zich ook zo makkelijk pakken en ik hoef hem zeker niet te vangen.
alleen als ik stop met snoepjes meenemen word het na een tijdje dramatish en laat hij zich dus niet meer "vangen".
, soms krijgt ze het laatste snoepje pas als ze weer de wei opgaat dus blijft ze daar ook netjes wachten tot ik haar wegstuur Myour schreef:Alicia2u schreef:Het meekomen uit de wei niet beloningswaardig? Dus elke keer als je de wei in komt, wordt je paard gevangen, gaat ze aan het werk en daarna weer terug gezet, of op stal? Misschien een emmertje voer nog, maar de connectie tussen goed werk en de voerbeloning kan een paard tegen die tijd niet meer leggen.
Als iemand mij elke dag uit mn kamer zou sleuren alleen maar om een uur te gaan hardlopen, waarna ik daarna misschien nog wat te eten krijg, terwijl ik in mijn kamer ook een koelkast vol lekkers heb staan, daar zou ik het ook niet voor doen hoor.
Als je vrienden komen, haal je toch ook al het lekkers uit de kast? Die zet je toch ook niet op water en brood?
Ik vind dat zeker niet beloningswaardig. Mijn paard wordt ook niet 'gevangen', hij kijkt me altijd tegemoet als ik aankom en hij loopt zonder problemen mee. Alsof die twee uur dat ik met hem werk niet leuk zijn en hij daarvoor met meekomen beloond moet worden? Ik vind jouw redenatie beetje vreemd.. ten eerste 'sleur' ik mijn paard niet mee, ten tweede helemaal niet om een uur te gaan 'hardlopen', en hij krijgt al helemaal niet 'misschien' zijn voer. Ik poets hem, voer hem altijd na het werk (longeren en sinds kort ook onder-de-man-werk), simpelweg: verzorging. Blijkbaar doet mijn paard het wel daarvoor!
Ik vind het bij jou beetje overkomen of het werk met mensen voor een paard niet leuk is, en dat beloning voor het meekomen uit de wei je je paard alvast 'bedankt' voor het meewerken...... correct me if I'm wrongmaar voor mij werkt het zo niet.