hoe interpreteer jij dit? rollen, naar je toe en daarna race

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Re: hoe interpreteer jij dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:15

Als mijn paard los loopt, mag ze in zo'n situatie doen wat ze zelf wil. Tenzij ik iets van haar vraag, maar dat is in jouw situatieschets niet het geval. Als je aan het rijden bent, vraag je per definitie al iets van je paard: namelijk, dat ze jouw dragen. En dat betekent meteen dat dit soort uitspattingen niet kunnen, omdat jij er zeer waarschijnlijk afvalt.

Neemt niet weg dat mijn paard van mij onder het zadel mag rennen, als ik dat toelaat, en dat ze op de grond gehoorzaam moet zijn, als ik dat vraag. :)

tamary

Re: hoe interpreteer jij dit? rollen, naar je toe en daarna race

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 00:12

1e situatie : Er staat bij ons een jong paard, overdag in de wei aardig actief, 's nachts op stal. Die gaat uit de wei ook eerst even de bak in en stuiterd dan ook even flink in de rondte. En die heeft ruimte en mogelijkheid zat gehad en gebruikt de hele dag.

Paarden die de gewoonte hebben aangeleerd om in vrijheid in de bak te mogen bokken en springen blijven dat ook vaak doen, ookal hebben ze genoeg speeltijd in de wei. Zeker als ze al actief zijn qua karakter.

2e situatie : Kan van alles zijn, slecht passend zadel, schrikreactie en een ruiter die dat erger maakt, steekbeest, geen speeltijd in vrijheid, etc.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:54

Citaat:
Paarden die de gewoonte hebben aangeleerd om in vrijheid in de bak te mogen bokken en springen blijven dat ook vaak doen, ookal hebben ze genoeg speeltijd in de wei. Zeker als ze al actief zijn qua karakter.

Dat zie ik bij mijn paarden heel goed. In de wei staan ze hoofdzakelijk te vreten maar zodra ik ze met zijn 2en in de bak zet begint het speelkwartier :D