help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:33

Dat ze zeggen dat er niks is gebeurd, hoeft niet te betekenen dat er ook echt niks is gebeurd. Mijn paard heeft op stal zijn heup gebroken. Ik heb hem zelf weggezet 's avonds en smorgens zagen ze het.
(en nee ook niemand stiekem mijn paard van stal gehaald)

Zit het rijtechnisch misschien niet helemaal goed? Als ze mogen slenteren, sluipen er heel snel tactfouten ed. in. Stap er anders zelf nog eens op bij die mensen thuis?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:33

ze is bij absoluut niet gevallen daar durf ik mijn hebben en houden voor te geven

ze heeft bij altijd normaal gedrag vertoond jawel eigenwijs maar reed buiten alles en noooooit heeft ze vreemd gedaan

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:34

Foto's maken kun je daarna nog doen, als er niks gevonden wordt of als er twijfel is ofzo!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:35

Axel_Valerie schreef:
Foto's maken kun je daarna nog doen, als er niks gevonden wordt of als er twijfel is ofzo!

wat zijn de kosten van fotos? rug en bekken

geerke

Re: help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:38

probeer eerst eens een osteopaat....foto's maken kan altijd nog....ik geloof niet dat het ataxie is....ze loopt toch normaal en laat zich dan vallen/zakt door de achterhand heen?

Als het ataxie zou zijn moet je dat ook tijdens de gangen kunnen zien achter......

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:39

zou het eigenwijs heid zijn ?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:41

ja daar dacht ik eerst aan.. Ken zo'n shetje die dat ook doet.. Die heeft met bepaalde mensen nergens last van..

Maar foto's maken is vrij duur omdat ze dan naar een kliniek moet waarschijnlijk...

Soms is ataxie niet te zien aan de achterhand, vooral niet als het net geconstateerd is.. Maar ik denk ook niet echt aan ataxie...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:42

aanstellerij? nee...dat denk ik niet....je laat je toch niet voor je lol vallen?
maar ik heb geen ervaring met eigewijze pony's....ik zou haar zeker niet op haar donder geven....zeker niet als je niet zeker weet of dit een medische oorzaak heeft.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:44

Axel_Valerie schreef:
ja daar dacht ik eerst aan.. Ken zo'n shetje die dat ook doet.. Die heeft met bepaalde mensen nergens last van..

Maar foto's maken is vrij duur omdat ze dan naar een kliniek moet waarschijnlijk...

Soms is ataxie niet te zien aan de achterhand, vooral niet als het net geconstateerd is.. Maar ik denk ook niet echt aan ataxie...

ik heb haar 3 jaar gehad en ze is zo als ze is eigenwijs vrolijk beetje gek (komt door het baasje)
en ze kreeg bij ook niet alles voormekaar maar liet zich niet vallen

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:47

Ik heb ook ervaring met extreem eigenwijze pony's en dit is wel een extreme vorm van klieren. Dus als jij zo zegt ze is eigenwijs vrolijk lijkt het mij inderdaad ook niet echt aanstellerietos..
Ik zou een pony die dit zou doen nooit zomaar op zijn billen geven. Dat werkt zo ie zo tegen. Maar ook vooral omdat je niet weet wat het is moet je NIET boos worden..

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:47

Huh wat gek zeg!
Hoe oud is de pony? Kan je dr wat meer over vertellen? Je hebt dr als jaarling gekocht zeg je? Waar is ze vandaan gekomen?

Foto's maken zou idd kunnen, maar op dit moment heb jij niet de verantwoordelijkheid voor de pony. Ik snap wel dat je je verantwoordelijk voelt, maar het is gewoon niet jou pony dus je kan er niets aan doen.

Ik zou de mensen adviseren naar de DA te luisteren, die kan na een klinisch onderzoek vaak veel meer zeggen dan wij hier vanachter een schermpje kunnen zeggen nav een subjectieve waarneming.

Hou ons zeker op de hoogte wat er nu verder gaat gebeuren!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:49

ja daar heb je gelijk in miek140.. Wij kunnen er inderdaad niet zo goed over oordelen! Dat moet een professioneel iemand doen die er naar gekeken heeft.. Maarja alle suggesties zijn welkom denk ik?.. Ik zou het ook allebei doen, en advies en DA alle hulp is natuurlijk welkom!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:52

Ja zeker!
En als een DA tegen mij zou zeggen over een pony dat het aanstellerij is, zou ik ook zéker een second opinion aanvragen. Ik geloof daar namelijk niet zo in.

Ik geloof wel dat er onder de paarden ook geestesziekten zijn, net als onder de mensen.
Maar aangezien deze pony nog nooit zoiets heeft gedaan zal dat ook niet aan de orde zijn...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:53

Nee ik ben het zeker met je eens!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:58

miek140 schreef:
Huh wat gek zeg!
Hoe oud is de pony? Kan je dr wat meer over vertellen? Je hebt dr als jaarling gekocht zeg je? Waar is ze vandaan gekomen?

Foto's maken zou idd kunnen, maar op dit moment heb jij niet de verantwoordelijkheid voor de pony. Ik snap wel dat je je verantwoordelijk voelt, maar het is gewoon niet jou pony dus je kan er niets aan doen.

Ik zou de mensen adviseren naar de DA te luisteren, die kan na een klinisch onderzoek vaak veel meer zeggen dan wij hier vanachter een schermpje kunnen zeggen nav een subjectieve waarneming.

Hou ons zeker op de hoogte wat er nu verder gaat gebeuren!

mieke ik weet het maar ze is en blijft me allessie

ze is net 4 in mei geworden

ze is eigenwijs lief maf etc etc

dametje van luxe is gericht op het vrouwtje

ze komt bij mieldijk ponys vandaan staan niet zulke beste verhalen over op bokt

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:59

miek140 schreef:
Ja zeker!
En als een DA tegen mij zou zeggen over een pony dat het aanstellerij is, zou ik ook zéker een second opinion aanvragen. Ik geloof daar namelijk niet zo in.

Ik geloof wel dat er onder de paarden ook geestesziekten zijn, net als onder de mensen.
Maar aangezien deze pony nog nooit zoiets heeft gedaan zal dat ook niet aan de orde zijn...

is toch vreemd zomaar uit het niets pats ze valt en dat 3 jaar voor die tijd niet doen

slaan of straffen ben ik niet voor want misschien mankeerd haar echt wat en durft ze het straks niet meer te laten zien klinkt krom maar je weet maar nooit

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:59

hmmm.. ik zou het dan toch nog even uitzoeken als ik jou was!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:01

Axel_Valerie schreef:
hmmm.. ik zou het dan toch nog even uitzoeken als ik jou was!

ik kan hun alleen op hun woord geloven dat er niks is gebeurd

meisje heeft een lichte hersenschudding en carmen staat op stal

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:06

hmm okee.. hoe komt ze aan die hersenschudding??

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:07

ja zonder cap erop voor de stal (heb zelf kleine kinderen komen dus nooit zonder cap op een pony lopen met een cap op in de wei zelfs )

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:08

Nou lekker stom! maar toen liet de pony zich ook vallen of iets dergelijks??

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:09

heb ze net gemaild dat ik het vreemd vind

en dat ik een second pion wens (neem haar terug als ze wat mankeerd is wel zo eerlijk)
en eerst een ostopaat erbij en dan pas fotos

en dat ze maar even moeten overleggen wat ze willen ik haal dr desnoods vandaag nog op

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:10

Axel_Valerie schreef:
Nou lekker stom! maar toen liet de pony zich ook vallen of iets dergelijks??

ja net voordat wij aankwamen

ik kwam heel vrolijk aan was superblij effe weer kroelen met me schatje heb dr zo gemist al was het maar een week

nou toen kwam het hele verhaal ze hadden dr opgezadeld en ze wou niet voorwaarts moeder geeft een tik met zweep en carmen laat zich zo vallen

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:16

Ik kan er niet zo goed over oordelen hoor. Maar is het wel een goed tehuis voor haar?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:17

Tis nog een hele jonge pony dus...
Snap dat je bezorgt bent, maar ik zou eerst maar eens afwachten voordat je de pony terug koopt. Straks is er wél iets gebeurt waardoor het de schuld van die mensen is (zou niet kunnen bedenken wat, maar je weet maar nooit...) en zit jij met die pony opgescheept...

Zie net dat ze zich liet vallen na een tik vd zweep. Is het geen angst?

Verder hoefde ik niet te weten waar de pony precies vandaan komt, maar meer achtergrond informatie. Of je iets weet over hoe ze is opgegroeid. Bv in een weiland met allemaal jonge dieren? Of in een stal alleen?
Het zou natuurlijk kunnen (doe maar een wilde gok, fantasie neemt me een beetje mee) dat ze zó op jou is gericht, dat ze jou zo vertrouwd, dat ze verstijft wanneer jij er niet bij bent en zich vervolgens maar laat vallen omdat ze zich geen raad geeft als ze gestraft wordt.
Het zou idd wel eens kunnen helpen om dr naar toe te gaan en dr daar zelf eens op te gaan rijden.