Paard vind zadel op doen niet leuk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Am_suz

Re: Paard vind zadel op doen niet leuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:19

Ik zou er igg zeker van willen zijn dat je zadel goed ligt, en als dit zo is kan een massage ook heel goed helpen!
Mijn paard heeft een hele gevoelige rug, en we hebben hem nu 2 keer later masseren en ik kan echt het verschil merken!
Als je je paard bijvoorbeeld over zijn rug borstelt of er gewoon over heen strijkt met je handen, wordt ie dan ook boos?
Mijn paard begon dan altijd heel erg te dreigen maar sinds ze is gemasseert is het echt stukken beter geworden! Ze is nu ook veel liever met borstelen.

bloempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:50

misschien last van ze rug. of licht het zadel niet goed.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:53

verado schreef:
Nee het zadel is precies goed hebben we heel veel mensen naa laten kijken en nu is het echt prima, alleen als het zadel erop er een maal op ligt is het goed.

Mensen die er verstand van hebben? Veearts, Zadelmaker...

Wij dachten ook tijden lang dat het zadel goed lag, maar bij een wisseling van zadelmaker, bleek dat het zadel krakkemikkig gevuld was zeg maar..

verado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 19:20

het is al lang vermaakt, en nou is het al lang goed. ;),

En ik heb meerdere zadels gekocht.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:28

hej hej.. ik zou idd even zijn rug en alles na laten kijken.

ik heb ook even een vraagje, maar dan wat betreft aansingelen.
als ik aan wil singelen probeert ze me te bijten.. niet erg prettig.
ik heb ook nog maar net een zadel voor haar en daarmee heb ik gister voor het eerst mee gereden, maar ik kon geeneens goed aansingelen. Ik ga zowiezo een andere singel kopen, want ik vind dit zowiezo geen fijne singel. Ook lastig om aan te trekken.
Ik vermoed dat ze in het verleden wat problemen daarmee heeft gehad, want we kregen er een zadel bij dat te klein was enzo, dus dat was ook niet wat.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

verado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:57

Koop een langere singel, dan hoef je ook niet zo veel moeite te doen, en dan vind het paard het ook wat fijner, want jij zou het ook niet fijn vinden om met een te strakke broek te lopen. ;),
Daar vergelijk ik het dan mee. en die singel kan je dan weer strakker doen, en ik weet niet als je hebt aansingelt doe je hem dan meteen op het strakst wat die kan of gewoon losjes??

Want als je hem net uit stal hebt gehaalt. dan is heel zijn buik nog opgezet endan zijn ze meestal chagarijnig,
en als het zadel al eventjes opzit. dan kun je hem als je gaat rijden aansingelen doe ik altijd ;D.

Succes,

Wichita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:31

Inderdaad even kijken of alles wel goed past.

Verder niet boos worden, gewoon negeren ;)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:00

de singel is juist te lang, want ik moet em heel ver aan trekken om het goed vast te krijgen. Ze hoeft die singel meer tegen dr buik aan te voelen en ze begint al te protesteren.

verder doe ik het zowiezo in het begin altijd losjes vast en later pas aansingelen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:29

Tsja iets wat veel mensen ook vergeten is een singel wassen op tijd (een katoenen singel kan knetterhard worden nl.
Ik ben zelf voorstander van de anatomische-neopreen singels met elastiek. En rustig gaatje voor gaatje aansingelen en niet meteen op zn strakst ;)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:31

ik ga zowiezo nog een andere singel halen, dus eens kijken of het met een andere singel bezig gaat.
ik denk dat het komt doordat hij vroeger een te klein zadel heeft gehad en dat dat pijn heeft gedaan, en dat hij daarom nu angst heeft voor het zadel. Het zal denk ik een kwestie van elke keer weer proberen zijn. Ze was wel meer dingen niet gewend zoals hoef optillen en alles en dat gaat ook al een stuk beter. Ik denk dat ik haar gewoon alles opnieuw moet aanleren.

Daisyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:48

Doe het rustig aan!
Laat hem aan het zadel wennen,
En geef hem snoepjes en klopjes als ie het goed doet.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:12

mijn merrie wordt ook steeds pitbuller met opzadelen!! en dat terwijl het zadel al helemaal opnieuw is opgevult, ze heeft het alleen met erop leggen en als het er eenmaal op ligt dan is het goed.. de singel vast doen vind ze ook heeel erg. en dat terwijl ik eerst de singel tegen haar buik houd en dan pas losjes vastdoe..
erg raar, ze wordt met de keer erger erop!!