Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miesje1985 schreef:een relltopic? waar heb je het over? Ik vraag gewoon of er maten in hengstenbitten zijn en ik krijg allemaal reacties over mijn paard. Ik had gezegd dat ik er liever niet over wilde praten, dat heet niet 'geheimzinnig' doen in mijn ogen. Ik hoef niet uit de brand geholpen te worden door mensen die ik niet ken en op dit soort reacties van jou zit ik al helemaal niet op te wachten.
1 ding: Het paard is geopereerd waardoor hij een goed leven kan lijden, dit is 2 weken geleden gebeurd en alles ziet er goed uit. Dat jullie jullie eigen dierenartsen niet vertrouwen daar kan ik toch niets aan doen en heb ik niets mee te maken, ik vertrouw de mijne voor 100%.
timilon schreef:maar nogmaals,een hengst....je kunt ook overwegen om z'n ballen er onderuit te halen.dan zullen zijn hormonen ook verminderen.
een ernstige hersenafwijking,is het dier nog wel in staat om normaal te functioneren?
staat hij op stal?staat hij op de wei?
opfok is geen optie,waarom niet?vanwege de hersenafwijking?
kan hij dan niet alleen op de wei?
waarom,hersenafwijking of niet,zet je zo'n jong dier niet op de wei en laat je hem met rust tot hij 3 jaar is?
Tempus schreef:ik vertrouw mijn dierenarts ook voor 100 procent, maar soms zijn er ook nog andere oplossingen dan die die de dierenarts voorstelt. De mensen hier proberen je alleen maar te helpen door je dingen voor te stellen die volgens hun ook kunnen helpen. Daar dienen topics toch voor?
oOoKellyoOo schreef:mijn eerste gedachte is, hoe gestoort en debiel kun je zijn zeg, maar dat terzijde.
1 lekker in de wei laten lopen en gewoon een halstertje omdoen als je gaat wandelen
2 castreren
op die leeftijd zijn ze nog heel makkelijk te corrigeren, je gaat die baby toch geen bit in doen, hoe dom ben je
Kom op zeg!Benfan schreef:Dit zal ik zo even uitleggen, ik heb het verhaal op papier staan (geschreven). Ik heb al meer meegemaakt dit jaar en heb geen zin om er iedere dag aan te moeten denken, ik wil gewoon genieten van To en hij van zijn vrijheid die hij gelukkig nog terugkreeg.Ben ik in ieder geval niet alleen naief...
Tis niet slecht bedoelt, maar als je hier komt aanzetten met de vraag 'bit voor een 1 jarige hengst" en vervolgens "hij heeft een hersenafwijking, daar laat ik me niet over uit" kun je echt niet verwachten dat mensen je een bit gaan aanraden... dat werkt hier helaas niet zo hier, teveel paardenliefhebbers met ervaring met mensen die geen ervaring hebben. Had ik niet verwacht, ik heb namelijk maar 1 vraag gesteld en niet wetend dat het zo zou uitlopen dat iedereen van alles van mij en mijn paard moet weten om deze vraag te beantwoorden...
Lijkt me alleen al interessant om te weten wat jou paard mankeerd, en er zitten hier een boel mensen met erg veel ervaring met paarden met een steekje los. Dat zou heel goed kunnen, maar ik heb verschillende opleidingen gevolgd en ben mijn hele leven al tussen de paarden en paardenmensen en ben nog nooit een 'gek' tegen gekomen.
Dus je moet het zelf weten, maar ik waarschuw je gewoon voorhand dat je niet moet verwachten dat mensen het allemaal maar voor lief nemen. Al wist ik een bit te vinden zou ik het je niet aanraden omdat ik niet een onervaren persoon een paard wil laten stuk maken omdat ze informatie achterhoud.. Ik hoef toch geen antwoord te geven als ik dat niet wil en als het niet nodig is? Waarom wordt er een prbleem van gemaakt dat ik dat niet vertel?
Ik blijf erbij dat ik me afvraag waarom dat dier nog leeft, niet gecastreerd is en wat de waarde van dat diers leven zal zijn als hij nu al zo 'gek' is en al een bit in moet. Al niet kunnen houden aan een gewoon halster, ik hou mijn hart vast dat mag je weten. Hier is niet zo lang geleden een bokker bezig geweest een jonge verpeste hengst weer op de been te krijgen maar dat was helaas niet gelukt... ik wil niet zien dat er nog zo'n paard groot gebracht word.
Yinnar schreef:lalunamyo schreef:dat heeft ze toch al gezegt ? zodat ze er wat makkelijker mee om kan gaan,
ik laat me nergens over uit, ik weet te weinig over deze situatie
Hoezo makkelijker mee omgaan als hij lekker op het land staat.. Zo duidelijk is dat niet. Dus vandaar mijn vraag.