_JustMe schreef:Och, zelfde (ex)probleempje hiero. Pony moest elk aantrekkelijk stukje gras even proeven. Vond het op een gegeven moment echt te erg worden,
ben toen dus pas begonnen met aanpakken (). Als ze haar hoofd al naar beneden doet om te gaan grazen zeg ik 'geen sprake van!', dan komt ze meestal wel weer omhoog. Werkt dat eens een keertje niet, dan laat ik haar een oersaai rondje lopen. Same als ze te hard loopt; ik zeg 'rustig', dan heeft ze 5 seconden om op mijn tempo te lopen, anders wordt het weer een rondje. Heeft allemaal erg goed gewerkt.
Yep met dat rondje heb ik dus ook goede ervaringen
Ze worden dat echt zat....mijne keek me echt sjago aan als hij weer een rondje moest maken
Kreeg wel een keer de vraag van iemand op straat wrm ik hem een rondje liet maken...(die zag mij tot 3 keer toe stilstaan en hem rond laten lopen)
Nu heb ik het in principe niet eens meer nodig(behalve als hij een koppige shettenbui heeft).
Maar hij weet het zo goed,dat ik alleen maar hoef te zeggen,oke rondje om de kerk...(hij gaat dan vanzelf als ik stilsta een rondje maken).
). Als ze haar hoofd al naar beneden doet om te gaan grazen zeg ik 'geen sprake van!', dan komt ze meestal wel weer omhoog. Werkt dat eens een keertje niet, dan laat ik haar een oersaai rondje lopen. Same als ze te hard loopt; ik zeg 'rustig', dan heeft ze 5 seconden om op mijn tempo te lopen, anders wordt het weer een rondje. Heeft allemaal erg goed gewerkt.
..) of inderdaad een saaie oefening. Daar staat tegenover dat goed gedrag (wandelen zonder tussendoor snoekduik in het gras) wordt beloond met , ja hoor, mogen grazen. Uiteraard na toestemming van mijn kant.