Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(het staat wat verwarrend beschreven) en dat jij bijna altijd methode 1 gebruikt (dus uiteinde van de teugels links, en rechterhand een stukje van het bit vandaan). Ik heb je tenminste nooit anders zien doen.

Sabbientje schreef:Methode 1 gebruik ik voor lange stukken.
Methode 2 gebruik ik soms voor naar de bak toelopen. Omdat als ik de teugels zo beetpak, mijn paard nog wel eens naar achter wil wijken, pak ik de zo dus niet altijd.
Methode 3 gebruik ik ook. Vooral als ik tijdens het naar de bak lopen mijn handschoenen aantrek. Dan doe ik mijn arm door de teugel heen. Of als mijn paard op methode 2 niet mee wil lopen.
Oftewel. Ik gebruik ze alledrie.

Apple schreef:Ik gebruik altijd nr3 met mijn paard. Nr2 vind hij niet prettig.

) Met t jonge paard gebruik ik zelfde methode als bij t paard, omdat die gewoon nog wel eens weg probeert te "tanken" (dwars door je heen lopen) en dan kan ik nog een beetje voor zn borst gaan staan om m te stoppen. Methode 1 vind k echt rot, daar kan ik totaal NIETS mee..
Mijn ervaring is dat een paard daarbij beter blijft stilstaan als dat er ineens iemand aan zn bit ligt te plukken als ie beweegt.