Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fem_daf schreef:Jeetje.. dat het draadje in z'n manen niet werkt...
Je kan proberen om het draad door zijn hele manen te vlechten of een soort antenne op z'n hoofdje te zetten (aan het halster monteren). Heeft geholpen bij het veulen bij mijn vroegere stal.
ikke20 schreef:ik verhuur een stalletje aan een vriendin van mij. die heeft een 2 jarige haflingerruin.
toen hij op de wei kwam een half jaartje geleden was hij binnen een dag al door de draden gevlogen.
<knip>
hoe leer ik dit beest respect te krijgen voor het draad/stroomdraad.
ben het nu wel beu dat mn net 1 jaar oude draad al in stukjes aan elkaar geknoopt zit en ik weer nieuwe poortgrepen kan gaan halen.
zoals een houten hek. Bandida schreef:Fem_daf schreef:Jeetje.. dat het draadje in z'n manen niet werkt...
Je kan proberen om het draad door zijn hele manen te vlechten of een soort antenne op z'n hoofdje te zetten (aan het halster monteren). Heeft geholpen bij het veulen bij mijn vroegere stal.
Sorry jongens, maar dat zijn martelpraktijken. Dan kan je al even goed de voorbenenbenen vastbinden, of gewoon netstroom op de draad zetten, dat werkt ook prima.
Bandida schreef:Fem_daf schreef:Jeetje.. dat het draadje in z'n manen niet werkt...
Sorry jongens, maar dat zijn martelpraktijken. Dan kan je al even goed de voorbenenbenen vastbinden, of gewoon netstroom op de draad zetten, dat werkt ook prima.
Het deed me echt geen pijn. luckyboy5 schreef:degene die prikkeldraad aanraad is m.i. niet goed bij zijn verstand. Ik heb twee weken geleden mijn paard uit het prikkeldraad kunnen vissen omdat hij ergens van schrok, en die wonden waren niet mals.Compleet gestoord dus om dit aan te raden ,je kunt m dan beter gelijk weg brengen!Bij mijn arabier hielp ook niets, totdat ze het op een plek echt naar de zin had ,toen bleef ze staan. Veel gras/hooi werkt ook goed ,dan is er ook minder reden om het verderop te gaan zoeken ,maar ook dat is makkelijk praten want mn arabier krijg ik niet dik...
Jaimyliefje schreef:Ik zou de stroom flink verhogen (niet teveel, dat het gevaarlijk wordt ofzo...) tsja, of draad door de manen vlechten (alhoewel ik dat wel een apart idee vind, maar wat dit paard doet is gewoon gevaarlijk..)
anneliesdj schreef:En jij 'meid' vind het vast wel veilig als ze over de weg lopen?
Bandida; je kunt wel zeggen dat er altijd een oorzaak voor is maar soms is die er ook gewoon niet en je zult toch je paarden binnen de omheining moeten houden
Zucchero schreef:anneliesdj schreef:En jij 'meid' vind het vast wel veilig als ze over de weg lopen?
Bandida; je kunt wel zeggen dat er altijd een oorzaak voor is maar soms is die er ook gewoon niet en je zult toch je paarden binnen de omheining moeten houden
Helemaal mee eens, daarbij kiest die van mij nu steeds een lekkere volle wei met gras uit, terwijl er in de wei waar hij thuis hoort echt ook nog meer dan genoeg staat. Gevolg: te dikke knol met alle (mogelijke) gevolgen van dien. Gisteren dus een extra draadje eronder (ik hoefde niet te helpen, want het was al klaar) en nu maar hopen dat meneer erachter blijft. Zo niet, dan ga ik de antenne uitproberen.
Succes met jullie houdini's!
)