Ik geef mijn paard constant een schok!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lonink

Re: Ik geef mijn paard constant een schok!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:26

even je handen insmeren en het tralies van de stal eerst even aanraken en dan dan komt het allemaal wel weer goed :P

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 08:54

Ik heb het bij mijn ene paard ook en bij mijn andere niet.
Ik spuit zijn staart en manen meestal in met glansspray, of spoel zijn benen af met water, dan krijg je geen schokken meer.
Ook kun je voordat je gaat poetsen je handen invetten, alleen lijkt me dat niet erg handig omdat al het vuil er dan aan blijft plakken.
Als er al genoeg glansspray in de staart zit en het te koud is om de benen aftespuiten dan ben ik gedoemd elke keer de grond aan te raken.
Je paard met 1 hand aanraken terwijl de andere hand aan het poetsen is, helpt niet.
De schokken komen bij mij zelfs door de schapenwollen poetshandschoen heen!
Het grappige is dat ik het nooit in de zomer heb, hoe droog het ook kan zijn.
De oorzaak ligt ws in je eigen droge huid en dat kan bij mij wel kloppen...ik heb altijd en eeuwig droge handen in de winter.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:32

Helpt het om in de schaduw te poetsen? Heb het namelijk vooral in de zon, gek word ik ervan, maar als ik dan naar schaduw verhuis is het over. :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:34

rubberen handschoenen aan :x

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:35

hahaha ik heb het ook, als ik hem sta te poetsen geef i khem misschien wel 3x per poetsbeurt een schok.
Gelukkig reageerd hij daar niet op, maar heb het dus ook.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:43

Vanmiddag heb ik er even bewust op gelet: ik loop ook op die zweetcrocs en heb nooit last van het onder stroom zetten van mij paard omdat ik altijd de borstelloze hand op het paard heb en daardoor geen statische elektriciteit opbouw.

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:14

Misschien is staal aanraken. Rubberen schoenen dragen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:02

Hmm, ik had dit probleem vorige week ook. Ik dacht mijn pony een ontspannende massage te geven, maar mooi niet, ik gaf iedere keer stroomstootjes. Arme beestje dook steeds helemaal weg...

Dat van de droge huid en droog haar kan goed kloppen, is bij mij altijd erg problematisch..

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:06

ooh erg herkenbaar.
ik heb het ook vaak ook als je een deurklink vastpakt meestal raak ik de deur dan eerst aan met m;n voet maar of je paard dat nu een goed idee zou vinden??? denk het niet.
ik lees mee of er nog meer goede tips voorbij komen.

Nightfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:00

Ik draag al anderhalf jaar Crocs (de echte dan), en ik heb er echt nog nooit last van gehad.

Vroeger wel heel vaak dat ik mijn moeder een schok gaf, of als ik in de supermarkt een winkelwagen pakte, maar nu nooit meer. :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:02

Ik heb het ook met mijn plastic borstel. Heb er nu eentje met een houten handvat, en dan is het al een stuk minder.

Hunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:20

Heb hier ook wel eens last van.
Niet alleen met paarden maar ook andere mensen die ik bijvoorbeeld een hand geef krijgen soms ongewild een opsodemieter van mij.
Ik krijg zelf vaker een opdonder van een autodeur, metalen voorwerpen o.i.d.
Met het juiste schoeisel heb ik er veel minder last van en bij sommige schoenen juist heel veel.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:23

heb geleert dat ik altijd 1 hand op me paard moet houden en de ander mee poetsen

ik heb verder nergens last van
op me leren rijlaarzen niet
ook niet op me nikes :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:40

ik heb dat 1x gehad toen ik aan het rijden was,, dat was echt heel irritant :+ maar geloof niet dat de pony die schokken voelde ;) alleen ik :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:47

bij mijn paard heb ik het nog nooit gehad, maar aan de wagen en op mijn werk met de kranen, heel vaak. heel vervelend, want ik krijg serieuze schokken, waar ik soms echt even niet goed van ben. Ik heb zelfs bij het aanraken van de kraan een eerste schok en bij het onder stromend waterhouden nog een tweede. Mijn handen dagelijks insmeren met nutrogena helpt heel goed bij mij. Weg droge handen, weg schokken. 1 dag vergeten en terug prijs. Veel succes

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:49

Schoenen met leren zolen aantrekken. Als je nl rubber zolen onder je schoenen hebt dan geleid de stroom via je paard weg en met leren zolen geleid je de stroom zelf weg.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:37

Ik heb er ook erg veel last van. Bij de paarden wat minder, maar hier op het werk kan ik niks van metaal aanraken zonder schok. Ik produceer geloof ik genoeg electriciteit voor een heel huishouden. Heb ook een droge huid. Maar zie me nog iet met mijn handen in het vet het paard poetsen. Krijg ik zelf harige handen van :D
Als ik de honden aai hoor je het continu tikken, maar dat zijn lichte ontladingen en die doen niet zoveel pijn. De hond reageerd er in ieder geval niet op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:51

Hunter schreef:
Heb hier ook wel eens last van.
Niet alleen met paarden maar ook andere mensen die ik bijvoorbeeld een hand geef krijgen soms ongewild een opsodemieter van mij.
Ik krijg zelf vaker een opdonder van een autodeur, metalen voorwerpen o.i.d.
Met het juiste schoeisel heb ik er veel minder last van en bij sommige schoenen juist heel veel.

Ik heb dat ook...ik heb zelfs de huisarts een opsodemieter gegeven :D dat was ff lachen.

Maar het is heel vervelend en ontladn is ook een vervelend gevoel. Meestal stop ik met poesten of aaien van de kat.

nona_row_cal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:07

uuhm draag je toevallig rubberen schoenen bij je paard ??
dat kan het ook zijn.
mijn lievelingslaarzen hebben rubberen zoolen en ald ik die aan heb geeef ik de hele dag stroom en toen zei iemand dat ik ze uit moest doen en toen had ik geen last meer
dus mischien leren laarzen of leren joppers

Hannel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:43

haha, best grappig als je het zo leest :)
MAAR vervelend als je je paard een goed bedoelde aai wilt geven en dan krijgt er een snok voor in de plaats... zeker als het telkens opnieuw gebeurt en je paard er schrik van krijgt...

Interessante tips wel :)