Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
siskeh schreef:@marchaL: daarom zou ik ook nooit paarden met ijzers in de buurt van mijn knollen willen hebben....
maar als het een beetje beschaaft gaat valt de schade meestal wel mee
MarchaL schreef:siskeh schreef:@marchaL: daarom zou ik ook nooit paarden met ijzers in de buurt van mijn knollen willen hebben....
maar als het een beetje beschaaft gaat valt de schade meestal wel mee
Soms is dat niet je eigen keus en zetten mensen hun paard gewoon bij die van jou![]()
Geweldig, we zijn er lang zoet mee geweest...

ikke schreef:Was daar toestemming voor??
Zomaar paarden bij elkaar gooien geeft risico's, dus zoiets dien je te overleggen. Je wekt nu de indruk dat er "zomaar" een ander paard erbij gezet werd.......
MarchaL schreef:ikke schreef:Was daar toestemming voor??
Zomaar paarden bij elkaar gooien geeft risico's, dus zoiets dien je te overleggen. Je wekt nu de indruk dat er "zomaar" een ander paard erbij gezet werd.......
Zo is het wel gegaan ja... Er kwam een nieuw paard en die werd ingedeeld in ''mijn weide'' (weide waar mijn paard stond met andere merrie) Ik heb aangegeven dat ik dit niet zo zag zitten juist omdat alles op mijn merrie springt. Maar nee, moest zo en zou allemaal wel meevallen. Paard is er overdags dus gewoon bijgezet. Na enkele dagen gebeurde dit dus. Soms heb je op pensionstallen alleen niet zo veel te willen ivm gebrek ruimte oid.
banketstaaf was de situatie natuurlijk wel... Aan een ''zie je nou wel'' heb je op zo'n moment niet zo veel als je zelf met de problemen zit.... Nu ben ik echter heel stellig, geen ruinen bij mijn merrie.
MarchaL schreef:@ikke, tja, misschien had ik er inderdaad iets me moeten doen... Ik ben overigens wel verkast na dit incident. Gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen. Mijn merrie had ''slechts'' beschadigde spieren en banden. Na enkele maanden rust en div. behandelingen door een acupuncturist is ze er weer goed bovenop gekomen.
Hier nog een foto van mijn merrie's rug, een poosje na het ''ongeluk'' gemaakt. De hoefafdruk is nog duidelijk te zien. De ergste zwellingen waren hier al wel weggetrokken.
boemel schreef:Mijn ruin dekt ook. En dan niet alleen erop springen, maar echt dekken. Verder braaf in de omgang, maar wel erg dominant naar andere ruinen. Voor de zekerheid uit laten zoeken of hij geen klophengst is.
Dat bleek gelukkig niet het geval, hij heeft zelfs nog minder homoon dan de gemiddelde ruin![]()
Hij is nog jong en ik heb wel 't idee dat hij 't minder doet dan een tijdje geleden. Hij is gelukkig wel voorzichtig met de merrie, dus geen verwondingen ofzo, maar ik vind 't wel erg vervelend.
lindake schreef:Wel heel gemakkelijk om het in de schoenen te schuiven van de merrie eigenaar... Straks wil niemand meer een merrie... Het is wel de ruin van de ruineigenaar die erop springt.
Wat als de merrie uithaalt?
maar sommige klophensten zijn wel degelijk vruchtbaar, wij hebben er een resultaat van rondlopen, door dat die klophengst (waarvan we het dus wel zeker wisten!!) een keer uitgebroken was vanuit zijn stal en een uurtje pret heeft gehad in de wei met een merrie...

daquira schreef:Hallo, nee hoor dat is geen probleem. Hangt er net vanaf hoe lang die Ruin hengst geweest is. Als hij lang hengst geweest is, kent hij dat gevoel nog en zal hij het zeker niet nalaten een merrie te dekken. Mijn merrie staat in een kudde en wordt regelmatig gedekt door 1 vd mannetjes die ook net iets te lang hengst geweest is. Een klophengst (inwendige teelbal) komt echt maar zelden voor. Het is perfect mogelijk dat een ruin seksuele gevoelens heeft en daar dus ook naar handelt.
Geen paniek dus
Grts,eva