Jaarling helemaal nergens bang voor? :?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 09:40

Elan_GV schreef:
suleilitha schreef:
Mijn god meid, wat haal je je op de hals? Het heeft totaal geen nut een jaarling te wennen aan afgespoten te worden, laat dat ding nog even "kind" zijn!

Ja, kan maar zo'n kindje kan zich lelijk aan de benen verwonden en dan is het toch wel fijn als hij daar dan ook nog geen stress van heeft toch?

Als je hem nou 1x in de week even lekker poetst en dan even met de slang langs de benen, kan toch geen kwaad..

Doe ik ook ;) maar anders krijg ik zo verschrikkelijk veel commentaar en daar had ik ff geen zin meer in :P
Ik heb in een ander topic een goede manier gekregen om haar hieraan te laten wennen ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:20

Toen ik je andere topic las over het trainen van je jaarling met de clicker, moest ik denken aan het over desensibiliseren van je veulen. Wellicht iets om even bij stil te staan :)*

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:22

Toen mijn (inmiddels verkochte) hengst nog jaarling was had hij ook echt nergens bang voor
verkeer, paraplu's, zwepen,... allemaal niets

heel makkelijk MAAR heel gevaarlijk
Hij is een keertje ontsnapt en meneer liep de baan op terwijl mijn andere pony's dat nooit zouden doen ;)

Anoniem

Re: Jaarling helemaal nergens bang voor? :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:25

Een paard wat wel overal bang voor is zou misschien juist in paniek de baan op rennen.

Mijn pony is nu 4 en een jaar bij mij, tot die tijd niet zo gek veel gedaan en gezien. Voor één ding is hij doodsbang, varkens. Voor de rest kijkt hij misschien een keer en loopt braaf mee.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:46

Less schreef:
Toen ik je andere topic las over het trainen van je jaarling met de clicker, moest ik denken aan het over desensibiliseren van je veulen. Wellicht iets om even bij stil te staan :)*

Dit was ze al toen ik haar kreeg, dat is gewoon haar karakter en heeft totaal niets te maken met het andere topic ;)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:52

Nou, ik heb gister mijn kerel weer even lekker gewassen. Heerlijk toch als je hem gewoon uit het land kan pakken en vast kan zetten. Slang er op en lekker wassen en poetsen..

Hij vond het heerlijk, al dat haar er lekker af poetsen, hij zag er al heel wat minder behaard uit.

ikowtje

Re: Jaarling helemaal nergens bang voor? :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:13

Ik heb ook een jaarling shetje nu, en die is voor amper iets bang.
Verbazingwekkend voor mij, aangezien ik een 5 jarige ruin hebt, die nog steeds regelmatig van dingen schikt, en die jaarling shet vind echt niets eng wat hij nog nooit heeft gezien.
Toch is het niet zo dat hij snel voor een auto gaat ofzo.

michellll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:40

Kinkt als een paardje met behoorlijk wat zelfvertrouwen. Maar ze zal jou ook wel vertrouwen!
Je hebt zeker geluk met zo'n paardje.
;)

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:00

bij ons int land staat ook zo een alleen gooi je wat water uit de bak dan loopt ze naar achter

gek ding :P

Annemarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

Ik zou heel blij zijn met zo'n jaarling....wel makkelijk.
Ik kan echt niets bedenken waarom ze zo rustig zou kunnen zijn, tenminste, niet snel bang voor dingen.