Die lag s'morgens dood in de bak
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Suzzy_3 schreef:Wat een vriendelijke paarden allemaal.
Toen ik laatst naar de wei van Hero ging zat daar een koolmeesje. Hero was zo heel lief met zijn neus ertegen aan het duwen enzo, en op aan het blazen. En het vogeltje bleef maar rustig zitten.
Mijn vroegere verzorgpaard was ook wel lief voor dingen die kleiner waren dan hij.
Ging dat beest elke keer dat het paard op stal stond, op z'n kont liggen pitten
Alleen toen hij besloot om ook nog even lekker zijn nageltjes te scherpen aan het paard, vond Pim dat wat minder leuk...
Het beest zat vol met maden!!!!
regelmatig vinden we nog weleens geplette ratten. Ik denk dat onze paardjes dat onbewust doen, gewoon lekker gaan liggen en dan zit er een rat tussen het stro in de stal.
. Ze was aan het eten en knoeide een klein beetje waardoor de kip eraan kwam. Eerst heeft de pony de kip door de wei gejaagd en is toen weer verder gaan eten. Die stomme kip is weer terug gegaan en de pony stampte 1 keer naar de kip.....Tegen de kop aan...kip wankelt wat, geeft nog een tok en valt zo dood neer.....was wel grappig om te zien, maar had wel medelijden met die kip....weer minder eieren hahaha.
aafje87 schreef:Bij ons op stal staat een shetlander die expres muizen vermoord. Die gaat er niet op staan maar verzuipt ze in zijn waterton.
De muis loopt over het randje van de ton(er staat zo'n metselton als watervoorziening), pony geeft de muis een zetje over het randje en begint hem vervolgens met zijn snuit onder te dompelen net zo lang tot dat het muisje overleden is.
Zielig ja dat wel, maar dat is wel weer 1 muis minder die aan het voer komt....
als je dit zo leest klinkt echt superkomisch
)
Was hier nog een jonkie, dus die was denk ik gewoon op de verkeerde plaats op het verkeerde moment
) En er lag een keer een dode fret in onze paddock, helemaal gezond maar wel flink plat
En een keer heeft een paard op de manege een rat opgepakt en flink stuk gebeten
dat vind ik echt vies, maar tis wel waar
w00p schreef:Sorry, ik ben nieuw hier. Ik denk dat een paard het vooral uit angst doet en niet zozeer om echt te moorden.
w00p schreef:Tuurlijk, maar dominantiegedrag kan je ook afleren. Castreren helpt bij hengsten al een hoop. Bij merries weet ik het niet eerlijk gezegd
. Geen idee wat die kat er toe bewoog om een paard in de maling te nemen.