wordt knettergek ervan hengst springt op ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:41

Inderdaad zo snel mogelijk laten castreren! Je kunt dat meisje niet zomaar wegsturen, maar als zij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt dan is het einde verhaal in mijn ogen. Wees duidelijk naar haar toe en geef aan wanneer jij uiterlijk wil dat het paard gecastreerd is. Dat het warmer moet zijn dan 10 graden is echt grote onzin!
En mag ik je nog 1 tip geven? Laat alsjeblieft je 4-jarige dochtertje niet in de wei bij de paarden! Dat lijkt me echt levensgevaarlijk!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:41

suleilitha schreef:
Ik zou Joep weg laten halen en pas terug laten komen als de ballen er af zijn én de hormonen weg, dus twee maanden uit de buurt! Het moet niet mooier worden, dat beest is niet eens van jou.
Tof dat je hebt gemaild maar ik zou echt gaan bellen als je niet snel antwoord krijgt.
Je bent nog veel te goed als je haar twee weken geeft, laat ze haar eigen Joep op de manege zetten.

die geeft morgen wel reactie

zit er zo gigantisch mee in de maag he bah ken dr niet fatsoenlijk van slapen ben meer in de wei dan normaal en wt heb je alleen maar ja ik heb geen tijd,heb teveel aan me hoofd,weet geen oplossing ,ja ik weet dat hij geruind moet worden,

het wordt afgeschoven vreselijk ik heb express een ruin zodat hij gewoon lekker bij de merrie kan staan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:42

Is dat beest niet goed bij zijn hersens dan? Dat ie zo'n rotschop krijgt dat ie door de benen gaat om vervolgens gewoon weer verder te gaan :=

Zet hem dan eerst aan een stik, is wel sneu voor hem maar kan gewoon niet anders. Wel apart van de rest natuurlijk.

Ow sul; de meesten paarden gaan niet voor niets naar de slacht maar dit is wel een shet hé?

Overigens; als hij 80cm is en jouw merrie 1,45 dan zal hij haar ook niet zo makkelijk kunnen dekken, zeg nooit nooit maar makkelijk zal het niet zijn :=

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:43

Ik heb je beginpost nog eens doorgelezen, hij staat dus al samen met je merrie sinds november? Grote kans dat ze al drachtig is dan. Gaat jouw vriendin ook de kosten van het veulen betalen?

Ik ben het eigenlijk wel met suleilitha eens. Zet die hengst lekker op de manege.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:43

HELder schreef:
Inderdaad zo snel mogelijk laten castreren! Je kunt dat meisje niet zomaar wegsturen, maar als zij zich niet aan de gemaakte afspraken houdt dan is het einde verhaal in mijn ogen. Wees duidelijk naar haar toe en geef aan wanneer jij uiterlijk wil dat het paard gecastreerd is. Dat het warmer moet zijn dan 10 graden is echt grote onzin!
En mag ik je nog 1 tip geven? Laat alsjeblieft je 4-jarige dochtertje niet in de wei bij de paarden! Dat lijkt me echt levensgevaarlijk!

mijn dochter van 4 loopt niet alleen bij de paarden in de wei absoluut niet !!!! ze mag altijd mee als het lekker weer is om rond te stappen op haar shet en mij te helpen poepjes te ruimen ze is dol op de ponys en hun op haar maar alleen zo nooooooooit mag geen halve meter bij me vandaan ken de gevaren van een paard weet dat het een vluchtdier is en dat hun niet door hebben dat het een onwetend kind is waar lees jtrouwens dat mijn dochter alleen in de wei loopt

ik heb met haar geen contract alleen mondelinge afspraken

Anoniem

Re: wordt knettergek ervan hengst springt op ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:48

Beter dat je geen contract hebt, dan kun je haar zo wegsturen. Ik vind het treurig dat jij nu met de ellende zit.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:51

Oh ok, dan had ik het verkeerd ingeschat, sorry! Zo'n pony is niet te vertrouwen en je moet er gewoon niet aan denken wat zo'n klein kindje kan overkomen.... Maar het maakt niet uit dat je een mondelinge afspraak gemaakt hebt. Dat geldt net zo goed als schriftelijk (is alleen moeilijker te bewijzen als het erop aankomt). Ik zou zeggen, geef dat meisje over de mail een datum waarop het paard uiterlijk gecastreerd moet zijn; is het dan nog niet gebeurd, dan zal ze haar paard ergens anders moeten stallen.
Maar misschien is het een beter idee als je haar zegt dat ze haar paard moet verhuizen totdat hij is geholpen en dat ze dan na 2 maanden weer terug mag komen, zoals Suleililtha al zei.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:52

Maar ik begrijp dat het om een jong meisje gaat? Hoe oud is ze eigelijk? En hoe oud is de pony?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:52

suleilitha schreef:
Beter dat je geen contract hebt, dan kun je haar zo wegsturen. Ik vind het treurig dat jij nu met de ellende zit.

en echte ellende dacht er echt goed aan te doen dat ik haar kon vertrouwen op dr woord maar blijkbaar fout

morgen dan toch maar de huur opzeggen en vertellen dat zij en haar hengst per direkt kunnen vertrekken zal dan wel zaterdag worden want ze is doordeweeks er nooit alleen zaterdags

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:53

anneliesdj schreef:
Maar ik begrijp dat het om een jong meisje gaat? Hoe oud is ze eigelijk? En hoe oud is de pony?

zij is 18 en joep is bijna 2

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:55

HELder schreef:
Oh ok, dan had ik het verkeerd ingeschat, sorry! Zo'n pony is niet te vertrouwen en je moet er gewoon niet aan denken wat zo'n klein kindje kan overkomen.... Maar het maakt niet uit dat je een mondelinge afspraak gemaakt hebt. Dat geldt net zo goed als schriftelijk (is alleen moeilijker te bewijzen als het erop aankomt). Ik zou zeggen, geef dat meisje over de mail een datum waarop het paard uiterlijk gecastreerd moet zijn; is het dan nog niet gebeurd, dan zal ze haar paard ergens anders moeten stallen.
Maar misschien is het een beter idee als je haar zegt dat ze haar paard moet verhuizen totdat hij is geholpen en dat ze dan na 2 maanden weer terug mag komen, zoals Suleililtha al zei.

nee mijn dochters en zoon zijn mijn heiligdom die ga ik echt nit in gevaar brengen o nee moet dr niet aan denken ze mogen ook niet van mij bij de kont komen alleen de hals poetsen en dan staa ik er nog naast bij de kont zodat als het dier draait hij mij eerst raakt ik kan de klap beter opvangen dan zon klein lijfje

weet je terug komen zal ze waarschijnlijk niet want weg is weg hoe raar het ook klinkt ben de smoesjes zat voel me een beetje bedonderd

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:55

suleilitha schreef:

Ik ben bang dat dat misschien niet zo makkelijk is. Mondelinge afspraken tellen net zo goed en aangezien dat meisje haar paard daar al op de wei heeft staan is het voor de hand liggend dat de de TS daarin heeft toegestemd. De afspraken die ze onderling hebben gemaakt zijn echter lastiger te bewijzen, dus ook de afspraak dat ze haar hengst zou laten ruinen.

@Ts: ja, ik begrijp je volkomen! Bel haar gewoon op en zeg waar het op staat. Grote kans dat ze haar pony weghaald en geen verdere stappen gaat ondernemen (aangezien het meisje pas 18 jaar is). Dit is voor jou ook niet te doen zo
Laatst bijgewerkt door HELder op 12-03-09 02:59, in het totaal 1 keer bewerkt

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:56

PatriesCarm schreef:
zij wied dus nij mij (zeg ik het zo goed

Euh, nee? :?
Sorry, kon het niet laten om te reageren. Vond het zó grappig geschreven van jou. :D

Succes met het oplossen van je probleem! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:57

Weer of geen weer, afspraak of geen afspraak, Helder, ik had zo'n stoorzendertje op formaat Shet rap de deur gewezen met als reden dat het domweg niet meer vertrouwd is. Overmacht, zeg maar.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:57

insun schreef:
PatriesCarm schreef:
zij wied dus nij mij (zeg ik het zo goed

Euh, nee? :?
Sorry, kon het niet laten om te reageren. Vond het zó grappig geschreven van jou. :D

Succes met het oplossen van je probleem! :(:)

o lees het nu pas ben zo lekker wakker hahhahaha ze weid bij mij hahhaha

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 02:59

suleilitha schreef:
Weer of geen weer, afspraak of geen afspraak, Helder, ik had zo'n stoorzendertje op formaat Shet rap de deur gewezen met als reden dat het domweg niet meer vertrouwd is. Overmacht, zeg maar.

ik ga nu een poging tot bedrust doen lees morgen de reacties weer ben vroeg paraat

zal haar morgen ook proberen te bellen

jammer maar het is niet anders

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 03:01

suleilitha schreef:

Ja, ik geef je helemaal gelijk hoor. Maar als zij er echt werk van zou maken (op juridisch gebied bedoel ik), zou het misschien niet zo gemakkelijk gaan. Maar de kans dat ze dat doet schat ik om eerlijk te zijn niet zo heel groot...

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 03:07

weetje als het nou een heel jong meisje was alla die kennen hun verandwoordelijk heden vaak nog niet maar ik heb te doen met een meisje van 18 die werkt en gewoon omdat ze het zielig vond een shet heeft genomen

hij moest overgens naar de slacht wegens hengst zijn en een navelbreuk en nu ik dat typ bedenk ik me dat daar ook nooit naar gekeken is

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 03:10

aahh, dat klinkt als een behoorlijk impulsieve en ondoordachte actie. Grote kans dat zelfs al zou ze het beestje laten castreren, dit niet de enige problemen gaan zijn die je tegen zult gaan komen...(en dan bedoel ik niet de pony maar de eigenaresse)

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 03:14

HELder schreef:
aahh, dat klinkt als een behoorlijk impulsieve en ondoordachte actie. Grote kans dat zelfs al zou ze het beestje laten castreren, dit niet de enige problemen gaan zijn die je tegen zult gaan komen...(en dan bedoel ik niet de pony maar de eigenaresse)

o die hebben we al gehad maar dat is meestal op te lossen maar dit is gewoon niet haalbaar is levensgevaarlijk en er werd nog gezegd dat het kwam omdat ik net bevalen was nou heb thuis een reu lopen en die randde me toch echt niet aan hoor

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 03:15

en denk zowie zo dat er problemen komen want ze is niet veel met hem van plan ja alleen het poetsen het beestje zal als grasmaaier dienen en dat was in het begin niet de planning

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 03:24

PatriesCarm schreef:
HELder schreef:

o die hebben we al gehad maar dat is meestal op te lossen maar dit is gewoon niet haalbaar is levensgevaarlijk en er werd nog gezegd dat het kwam omdat ik net bevalen was nou heb thuis een reu lopen en die randde me toch echt niet aan hoor

Als dat beest is opgevoed durft ie het echt niet in zijn hoofd te halen om jou te bespringen, durft ie er zelfs niet aan te denken ookal zou je bij wijze van gaan strippen voor zijn neus(ik kon geen nette manier vinden om het te brengen :P).
Ze moet dat beest gewoon castreren en opvoeden.

Een meid van 18 hoort dat gewoon te doen klaar. Regel anders gewoon dat ie verkocht wordt dan hoeft zij er ook niet mee te zitten.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 04:36

jeejtje heb net alles gelezen, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat, ik kreeg advies om mijn toenmalige hengst met regenachtig weer te laten castreren! ze moet er optijd mee zijn, want straks komen alle vliegen weer tevoorschijn

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:24

PatriesCarm schreef:
[

zoals ik al schreef hij zou geruind worden voor dat ze hengstig werd maar wordt maar afgeschoven kan het dier ook niet aan een lantaarnpaal binden maar het is nu klaar ze zal moeten vertrekken heb vaak zat gevraagd het op te lossen

sloes noemen wij dat

geef haar 2 weken de tijd te vertrekken zet de mijn merrie desnoods zolang op de manege hier

En waarom kan je hem niet aan een lantaarnpaal binden? Geen lantaarnpalen in de buurt? Kom op, huppakee jouw erf jouw woord telt. Niet over je heen laten lopen hoor, lekker gemakkelijk want jij ruimt de rotzooi op en hebt de slapeloze nachten terwijl de eigenaar zich van de domme houdt. Bij mij had ze gelijk een telefoontje gehad dat ze 2 uur had om hem op te halen, laat haar zelf maar eens zweten dan.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 09:55

M.edie .. zei (8:08):
nee ik weet het. ik heb ook al zitten denken. en castreren kan in de weiland alleen bij 10 graden zegt mijn veearts, daar hou ik me ook aan.. ik ga wel kijken of ik een andere wei kan vinden ofzo
M.edie .. zei (8:24):
en alle profs die ik ken zeggen het.. dus daar vertrouw ik op. En we kunnen het inderdaad wel op de hengstenstreken zetten.. maar het is ook een stukje opvoeden.. tuurlijk spelen zijn hormonen nu een grote rol, en misschien heeft het ook geen nut, maar we moeten het ook niet van hem accepteren. ik ga op zoek naar een ander stukje wei of stal om hem daar neer te zetten. dus dan weet je dat
M.edie .. zei (8:25):
want zo gaat het inderdaad niet