Jaarling met beenbeschermers kan dat kwaad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:52

Jojo85 schreef:
Ik ga absoluut niet meer afstand van mijn veulen nemen! Het ging er niet om dat het trailer laden een probleem is, dat had ik dat in een andere topic geplaatst. Maar ik (dit is mijn mening) denk dat springschoenen dus geen versteviging is, en beenbeschermers (niet ter ondersteuning) dat dat voor die 5 minuten ook niet uitmaakt. Maar misschien redt ik het ook met springschoenen, het is gewoon dat ze aan iets nieuws went. :+ Maar afstand nemen is in mijn geval niet goed, maar als ik dat hier allemaal moet uitleggen wordt ik gek van al dat commentaar.

Maar hier mag i.p.c een slotje op want ik heb mijn antwoord via PB gehad ;)

Mag ik vragen welk antwoord je hebt gehad dan via pb?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:42

het antwoord dat ze wil horen waarschijnlijk

Fury08

Re: Jaarling met beenbeschermers kan dat kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:57

Ik zou geen peesbeschermers omdoen, de pezen moeten nog groeien, en als je de beentjes nu een beetje steun geeft door die dingen om te doen, gaan ze daaraan wennen en daar krijgen ze alleen maar zwakke pezen van, er zijn hierboven goede tips gegeven. Probeer die dan eerst.

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:53

hehe, weer zo'n typische bokt discussie (welkom op bokt, jojo)
ik zou eerst andere dingen proberen, een andere professional erbij halen om je veulen rustig te krijgen in de trailer, en als niks werkt en je hebt de beenbescherming echt nodig, dan kan 5 minuutjes per week denk ik geen kwaad.. :)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:01

zet haar in de trailer wanneer ze honger heeft ,wat te eten erbij en even alleen laten staan,stangen eruit en alle luiken dicht ,eventueel licht aan,succes.
afstand nemen kan echt geen kwaad,ze moet leren dat je ook weer terug komt maar niet direct reageren.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:09

Hoe gaat het als ze in de trailer staat en jij buiten tegen haar te praten staat? DOe het luikje aan de voorkant open en aai haar erdoor laat haar kalmeren en laat haar er zo lang in staan tot ze rustig is. Jij staat er natuurlijk wel bij. Geef haar te eten en blijf praten. Als dat een paar keer goed gaat, doe je het luikje dicht maar blijf je hard op praten tegen haar. Op een gegeven moment (als het goed gaat natuurlijk) ga je steeds verder van haar afstaan en blijven praten en om de trailer heen lopen. Als ook dat goed gaat laat je de trailer een paar meter rijden terwijl het luikje open is en jij er praten naast loopt. Dit bouw je dan op de zelfde manier uit.

Succes!