Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CharlieTP schreef:Lange lange tijd geleden had ik een pony die telkens plaste als ik in het parcour kwam. Héél vervelend aangezien je maar 45s hebt om te starten en hij soms pas na 20s begon. Daar hebben we toen erg ons best voor gedaan om hem te leren plassen op commando (zo met die emmer en het snoepje zoals hier al omschreven staat) en na een tijdje plaste hij altijd net voor hij binnen moest
SportHorsess schreef:dat vind ik niet normaal hoor op comanndo zijn behoefte doen
troi schreef:bij honden doen ze het door associatie, als het dier toevallig plast een bepaald woord erbij zeggen, dit heel vaak herhalen zodat ze de link gaan leggen en dan proberen om eerst het woord te zeggen en duimen dat ze gaan plassen. Ik weet niet of het echt kan maar is lijkt me het proberen waard..
maar na 3 x weet ie het.Paradox schreef:@Fitzchivalry: mijn paard moet meestal na +/- 10 minuten werken al plassen. Hij houdt het op totdat hij in de box komt, maar moet na een kwartier zoooo nodig dat hij niet meer voorwaarts wil.![]()
Thuis heel lastig, maar op wedstrijd nog meer.
Dus als hij dan op commando kan plassen, helpt het mij én hem
) marshee schreef:Het enige waar ik bang voor ben als je ze leert op commando te plassen, met dat fluitje bijvoorbeeld, is dat ze het dan alleen ook nog maar op commando doen, en ik ben niet de hele dag bij mn paard in de buurt. Werkt dat ook zo, of is het gewoon iets extra's? Als ze bijvoorbeeld dan in de stal staan of buiten in de wei dat ze dan niet gaan staan ophouden tot jij er bent?
.