Wat doen jullie met je fris paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SarahLynn

Re: Wat doen jullie met je fris paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:50

Mijn pony schiet er echt de hele tijd vandoor als hij fris is. De eerste keren probeer ik hem gewoon te remmen, en dan weer verder te gaan, maar als hij het blijft doen, spoor ik hem gewoon aan en laat ik hem iets langer dan hij zelf wil galopperen, gewoon rechtdoor, over de hoefslag. :)

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:17

Ik longeer hem eerst even als hij erg heet, haal de sportbrokken er vanaf en doe hem toch zo veel mogelijk naar buiten, dan kan hij toch zijn energie even kwijt omdat hij echt chagrijnig wordt als hij de hele dag op stal moet staan.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:22

eerst ff longeren en daarna pas rijden ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:23

RT P -> OPG

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:11

Zoals vele hier al zeggen zou je eerst even kunnen longeren maar om dat elke dag te doen is ook niet echt fijn :Y)

Veel overgangen rijden, hou hem bezig. Het paard moet constant op jou letten. Voltes rijden, vaak van hand veranderen, veel figuren en natuurlijk veel overgangen rijden. Hierdoor 'dwing' je hem op jou te letten zodat hij geen kans heeft om fris en druk te zijn.

Succes!

phebeskoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:19

als je pony ervandoor gaat, houd hem dan in de galop. echt wel een kwartier lang totdat die doodop is. Zo zal die leren dat die er echt niet door wordt beloond maar het juist heel vervelend is als die ervandoor gaat. Succes! :D

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:21

phebeskoe schreef:
als je pony ervandoor gaat, houd hem dan in de galop. echt wel een kwartier lang totdat die doodop is. Zo zal die leren dat die er echt niet door wordt beloond maar het juist heel vervelend is als die ervandoor gaat. Succes! :D

Dit vind ik dus geen goeie manier :n Je kan je paard toch niet lekker gaan lopen afbeulen door hem lang te laten galopperen. Hier verhelp je toch niets mee? Lijkt me niet echt handig om élke keer een kwartier te gaan galopperen om hem moe te maken..

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:25

Ik probeer ook altijd hem goed bezig te houden als hij fris is, maar dat is echt moeilijk. Zo een jong fris dier wil alles behalve opletten. :)
Dat galopperen zou ik nu ook niet toepassen..

jennifer1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:59

Los gooien of longeren!
lekker even die frisheid er uithalen maar
een beetje frisheid is ook wel leuk!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:08

phebeskoe schreef:

zou bij die van mij niet helpen die wordt daar alleen maar frisser van...
doorrijden veel afwisseling en kleine voltes, overgangen (niet te kort bij elkaar)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:11

Waar rijd je hem dan, wel in een bak?
Dan gewoon even losgooien zodat hij lekker vrij zijn energie eruit kan gooien.
Daarna aan de longe, waarbij hij gewoon braaf moet zijn en niet gek mag doen en daarna kun je erop!

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:09

Bij mijn thuis heb ik zelf geen bak. Ik rij hem in de winter binnen ergens in de buurt of met de club op de afgesproken plaats. In de zomer rijden we in de piste van de club, een hele grote buitenpiste. :)