Ok. Hij heeft idd nog wel meer hengsten streken en kan zich ook als zodanig gedragen gedragen qua houding, maar bijten /happen doet hij echt nooit. Ook kan hij beschermend zijn wanneer andere mensen of paarden bij mij in de buurt zijn. Maar dan vertoont hij dit gedrag niet.
Ik zal iig duidelijk en consequent moeten zijn naar hem dat dat gedrag absoluut niet gewenst is. Het is tot nu toe ook pas 2x voorgekomen, maar dat is naar mijn mening al 2x te veel. Hij leert snel, dus dit zal hiermee ook wel goed komen.
Bedankt!
luffie
Geplaatst: 27-01-09 17:06
claud1 schreef:
HHHi hi mijn kerel "negeer"ik soms ook wel eens totdat hij weer in ontspannen toestand is (maar zou een zweep sneller helpen )
Whahahaha!!!!!!
Waves
Geplaatst: 27-01-09 19:54
Eveyy schreef:
Ook kan hij beschermend zijn wanneer andere mensen of paarden bij mij in de buurt zijn. Maar dan vertoont hij dit gedrag niet.
Het lijkt erop dat hij zich een beetje de baas over je voelt. Maar goed, ik ben geen paard dus weet niet hoe je mannetje precies denkt. Hij is in ieder geval wel dol op je
Eveyy
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-09 20:38
Haha.. jah dat is iets dat zeker is
Hij luistert verder super, ook als ik hem los naast me laat lopen, dus dat zit wel goed.
devine
Geplaatst: 28-01-09 20:31
luffie schreef:
claud1 schreef:
HHHi hi mijn kerel "negeer"ik soms ook wel eens totdat hij weer in ontspannen toestand is (maar zou een zweep sneller helpen )
Whahahaha!!!!!!
Dat heb je met die kerels hahahaa
irritantje
Geplaatst: 29-01-09 10:20
zijn hormonen spelen gewoon op:) tiss en blijft een man he:)
gewoon consequent zijn.. en gedag niet goedkeuren.
HorsesWoman
Geplaatst: 29-01-09 14:16
Ik heb zelf 2 pony's , en de ene is een ruintje , die laat zijn dingetje gewoon lekker hangen uit ontspanning , en die heeft hem ook flink vaak "eruit". De anderen is een hengstje , die heeft hem bijna altijd in , maar soms als hij in de wei staat, kom "tie" er wel uit, en dat is meestal als hij bij de anderen staat. Als ze door de wei rennen , gaan ze eerst altijd vechtend spelen , en dan rennen ze achter elkaar aan , ruin voor , hengst achter, en dan zie ik op eens niet 2 pony's achter elkaar galoperen , maar ik zie de hengst op de ruin zitten galoperend met de achter beentjes heel snel lopent. Ik laat ze meestal gewoon , want hij houd zen "ding" wel bij zich , en volgens mij komt het om dat hij dan gewoon een beetje "opgewonden" raak van het spelend vechten.
Vinden jullie trouwens dat als mijn hengst op mijn ruintje gaat , dat ik hem dan moet straffen?
Maar goed, mijn mening is , dat als hij van ontspaning komt niet straffen , en hem gewoon alleen in de gaten houden , en ik zou hem gewoon negeren , maar wel in de gaten houden , en zo als hij de wilt "bespringen" of zulk soort gedrag , zou ik hem wel flink straffen!
Een geintje kan natuurlijk altijd, maar je kan er ook om lachen zonder daarop met een 'Oneliner' te reageren. Graag dus ontopic en serieus verder.
nu_of_nooit
Geplaatst: 02-02-09 01:35
met een zweepje slaan vindt ik te ver gaan, beetje sm achtig toch.... gebruiken verpleegsters miet een nat koud washandje. misschien de koudwaterslang erop om het af te leren ????
Hij heeft het in bijna een jaar tijd ook maar 2x gedaan, dus het valt nog mee .. En zolang hij hem slap laat bungelen kan ik me er nog geen eens druk om maken
Hij heeft ook na een halve minuut al door dat het niet de bedoeling is, dus gaat helemaal goed komen!
kistaah
Geplaatst: 02-02-09 20:44
Ik heb het topic ook gelezen over dat onzekerheid tot een stijve kan leiden. Het topic ging over de fotoos van een haflinger die aan vrijheidsdressuur deed, maar op alle fotoos een stijve heeft. Het kan ook opwinding zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet meteen in de seksuele zin. Ik zou me er niet te veel van aantrekken, zoalgn hij niet over je grenzen heen gaat en zich verder niet anders gedraagt, lijkt het me niet nodig om meteen over een dominantieprobleem te praten of hem een strengere opvoeding te geven!