Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mindfields schreef:Bramblerose schreef:Honden gapen niet omdat ze je gerust willen stellen hoor, eerder als ze nerveus zijn!
Klopt, maar ze gebruiken gapen wel om de hogere in rang te kalmeren en aan te geven dat ze niets kwaads in de zin hebben.
Kan dus ook door druk op halster,..

luanova schreef:het is mij opgevallen dat mijn paard enorm begint te gapen als ze zich geen houding weet te geven.
Als ze zich misdraagt bv. staat te sjacherijnen naar het paard naast haar (ze is nogal jaloers aangelegd) en ik corrigeer met mijn stem, gaat ze daarna uitgebreid staan te gapen.
Dat soort situaties enzo.
Assepoetster schreef:Assepoetster schreef:Bles gaapt altijd rond 5 uur, dan kom ik net aanlopen om te voeren.. Gaat ze altijd uitgebreid staan gapen!
Watvoor gapen zou dit zijn?
Hier ook een foto er van
http://94.100.114.73/317600001-31765000 ... _FOO1.jpeg
Ze eet overigens alles en maakt geen proppen oid. Bonechi_ schreef:Ik dacht dat honden vaak gaapten als een: "ik heb hier geen zin in" een desinteresse houding. Onze hond gaapt en rekt heel uitgebreid als ze uit moet en het regent
Edit: waarom paarden het doen weet ik niet