waarom bijt mijn pony af en toe zachtjes???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

apincy

Re: waarom bijt mijn pony af en toe zachtjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:56

Hoi die van mij doet het ook altijd als ik aan t borstelen ben of gewoon bij um staat staat ie de hele tijd te frummelen met zijn lippen aan je en hij gaat er ook altijd helemaal voor staan heerlijk vind ie dat alleen vergeet ie wel eens dat ik een mens ben en maar 50 kg weeg haha maar soms durft ie ook wel echt te bijten hoor dan moet ik hem altijd weer ff zijn plaats wijzen maar dat frummelen is gewoon omdat ze je lief vinden paarden doen dit ook altijd bij elkaar voor sociaal kontact Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:07

Mijn andahengst doet het ook, heel zachtjes. Vanavond was ik met hem aan de hand aan het stappen en was ondertussen aan het kletsen met iemand, op een gegeven moment wilde hij dus gewoon aandacht want hij voelde zich natuurlijk onwijs achtergesteld. gaat ie zo heeeeel zachtjes en heeel geniepig aan mn jas knabbelen. Echt heel schattig.

Op stal doet hij het ook, als ik even rustig bij hem kom staan. Hij zal me nooit hard bijten.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:12

mijn pony bijt ook weleens in mijn jas, maar ik voel er voor de rest niks van is dit dan ook lief bedoeld? hij hangt ook vaak met zijn kop op me schouder, dass zwaar johh Tong uitsteken:P

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 09:43

heey gelukig ik dacht dat men pony een afweiking had Haha! maar er zijn gelukig meer ponys die ook zachtjes bijten.
ik vind het zelf ook heel lief dat ze dat doet.
en dan voelt het net of je weer terug word geknuffelt:D

ankestef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:52

haha jaa dat lijk me ook super leuk maar heb nog geen pony bijna verzorgpony:P

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:20

Mijn shetje doet dat ook.
Heel lief en zachtjes, in mn haren met haar neusje of op mn schouders. heel lief maar ze heeft een overbijt dus het is voor mij soms best pijnlijk vooral als ze enthousiast wordt (dan doe ik het terug en dan vindt ze het zo lekker dat ze het bij mij ook harder wil gaan doen, zie je ook vaak bij paarden die bijten elkaar gewoon op een geven moment). en ik voel dan haar tanden sneller en dan is best pijnlijk.

ze doet het als ze aandacht wil, bvb. als ik in de wei zit en zit iets te lezen (dus ben niet met haar bezig) of als we saampjes aan het knuffelen zijn Lachen.
verder valt ze regelmatig in slaap met haar hoofd op mijn schouder of met haar hoofd in mijn armen.

Dat bijten in de jas (wat ik hierboven las) doet ze ook weleens maar dan alleen als ze extreem veel aandacht wil. dat ze echt zo iets heeft van 'NOOUUU BAASSSJEEE IKK WILL AAANDACCCHHHTTT!!! en wel NUUU!!' dan moet ze uit mijn ruimte en heeft ze snel door dat, dat niet de bedoeling is Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:52

Mijn tinker doet het ook, dan pakt ze een randje van mijn jas vast. Zonder te trekken of wat, maar gewoon mijn kraag of bij de rits. Ik vind het wel gezellig Lachen
Het antwoord van Kiwiko ga ik onthouden, geweldig! Haha!

debij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:56

Ja , ik noem het ook alltijd liefdes beetjes, paarden doen dit ook onderling bij elkaar in de wei lekker samen schofje krabellen
Het is dus vriendschappelijk bedoeld.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:20

Die van mij doet het als spelletje Clown Clown

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:17

Ik ben het niet helemaal eens hier.
het zal waarschijnlijk idd echt wel lief bedoelt zijn hier maar toch is er een zeker gevaar bij, het moment dat het niet echt meer lief bedoelt is kan je niet altijd voorspellen en ik verzeker je dat ook jij daar niet echt blij zal mee zijn.
Ik zou het dus zeker nooit toelaten.
Paarden zijn geen knuffeldieren, het zijn eigenlijk gevaarlijke dieren waarmee je goed kan omgaan.
Er was iemand hier die het ook verkeerd noemde hier, paarden die zoiets doen vinden zich zeker niet lager in rang, bij paarden onderling is het steeds de dominante die begint, nooit andersom, een lagere die zonder toelating van de hogere dichtbij komt, zal dit onmiddelijk merken.
Dus ik zou toch maar opletten, en zeker opletten da je zeker altijd en overal de leider bent.

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:01

aeolusnr1 heey ik ben het idd met je eens dat je consecuent moet blijfen maar zo lang het lief is bedoeld dan laat ik het toe maar als ze het harder begint te bijten dan straf ik het af met een klein tikje

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:02

mijn paard doet het ook maar dan meer als een soort vriendschappelijk grapje.
zovan snel een hapje in mijn mouw en dan met zo'n vooruitstekende bovenlip de andere kant opkijken. O:)