Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mantha81 schreef:Wat zijn we allemaal weer gemeen zeg!!
Hebben we allemaal niet wel eens lopen kl#ten met een paardje of pony omdat we gewoon niet zo goed weten/ wisten hoe of wat!!
Zoek inderdaad hulp om jezelf wat meer als leider op te leren stellen.
Ik denk niet dat je kunt zeggen of die pony je wel of niet mag. Daar ligt het ook niet aan. Hij ziet je gewoon niet als leider maar als leuk speeltje...
Succes, zoek hulp van iemand met meer ervaring!!

TiinkerGirl schreef:Rijervaring zegt niks. Ik ken mensen die 10 jaar reden en nog nooit een paard aan een halster hadden meegenomen. Ik reed 3 jaar en heb toen een zomer lang ponys handtam gemaakt, ook niet makkelijk als ze in een kudde lopen. Maar kan je dat paard niet ergens vast zetten of desnoods ze samen meenemen het land uit. Het lijkt mij sterk dat als jij dat andere paard meeneemt dat Boy graag alleen achterblijft. En daarna dat paard gewoon weer terug zetten.
En ik zou als je Boy eenmaal hebt proberen het voor hem zo leuk mogelijk te maken, MAAR JIJ BENT DE BAAS, zo gaat hij het leuker vinden om bij jou te zijn en zal hij het minder snel in z’n hoofd halen om weg te lopen.
Enne, oefen eerst met deur open en dicht doen, (pak een krukje ofzo dat je er verder overheen kan buigen) voordat je met de pony aan de slag gaat
maaikedewit schreef:dankje:)
ga ik zeker doen!