Hoe krijg je een band?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MzPuraRaza

Re: Hoe krijg je een band?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:55

Erg veel aandacht en goede verzorgen, Alles met zijn tweetjes doen. Haha! Meestal gaat het eigenlijk een beetje van zelf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:17

Magiccc schreef:
Ik bedoelde toen eigenlijk een join-up maar kon niet meer op de naam komen Tong uitsteken kan je wel op internet vinden hoe het precies gaat! gewoon googelen Knipoog

De join up is echt niet de manier om een goede band met je paard op te bouwen. Er is een sticky over de Join-up, misschien dat je die even kunt doorlezen voordat je zulke adviezen geeft?

Ik zou aan grondwerk doen, en veel tijd met hem doorbrengen. Vergeet de snoepjes. Weer duidelijk een konsekwent, en dan komt die band vanzelf.

Voor degenen die nog steeds van mening zijn dat de JU de band versterkt: hier de sticky. Doe mij alsjeblieft een plezier en lees hem door, inclusief alle links in het eerste bericht. Je pony zal je er dankbaar voor zijn.

[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

En kijk ook even naar het filmpje in mijn onderschrift. Wil je dat? Dat bereik je niet met de Join Up. Dat doe je met Grondwerk, en bijv. Parelli.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:51

Een band creëren is een kwestie van tijd, doe veel samen met je pony zoals poetsen, wandelen en knuffelen. Ga hem vooral niet verwennen met snoepjes of ander voer, dat zorgt alleen maar voor bedelend gedrag dat je waarschijnlijk later weer moet afleren.
Zoals hier boven ook al genoemd is, is consequent zijn erg belangrijk. Een dier (en mens) zoekt zekerheid, als jij die zekerheid biedt kan hij je vertrouwen en kan je dus een band opbouwen.
Het kost tijd, je kan het niet afdwingen dus gun jezelf, en je pony de tijd om de band te laten groeien.

Shadowfax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:45

een ding dat voor een echte band belangrijk is,
voeren.

als jij hem elke dag zijn dagelijkse brokjes geeft zal die jou als vriend zien.

niks snoepjes of wat, word ie alleen maar opdringerig van.

Mijn moeder voert ze bij ons nl altijd
en mijn eigen shet vind mijn moeder leuker Tong uitsteken

maar goed dat is mijn theorie

+ofcourse natural horsemanship.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:10

Voer is niet de manier om een betere band op te bouwen, en al helemaal niet om de leider te worden. Een paard dat in een kudde de ranghoogste is, zal niet vrijwillig zijn eten afstaan aan een ranglagere. En dat is nou net wat je doet als je voert. Jij staat je eten af aan een ranglagere. En als je een echt dominant paard tegen komt, kon het feit dat je hem voert weleens een probleem worden.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:15

StillAngel schreef:
kim18a schreef:
Ja inderdaad Snoepjes Geven (niet teveel natuurlijk)
:+ En poetsen en veel wandelen. ;)
En vooral lekker met hem/haar Kroelen.
:(:)

groetjes kim

Nou ik denk niet dat snoepjes geven , dat je daar een band van krijgt :) Kans is groot als jij hem enkel snoepjes geeft en veel blijft verwennen met snoep, dat hij kan gaan bijten vooral als je het met de hand geeft en je meer als 'voermeisje' ziet. Band opbouwen kun je idd ook veel beter doen door veel te poetsen en naast je paard oefeningen te doen.

Sluit ik me bij aan... Dalijk ziet hij jouw als snoepje en niet als verzorgster :D

Gewoon lekker poetsen en veel aandacht geven, gezellig gaan wandelen en oefeningen doen.
Naast of bij hem in stal ploffen en lekker kriebelen...
Tja en een hoop geduld, een band krijg je niet zomaar. sommige paardeneigenaren hebben helemaal niet zo'n band als ze zouden willen met hun paard, iedereen wilt wel dat het paard in volle galop naar je toe komt zodra je het terrrein opstapt. Er zijn er maar weinig die het echt doen hihi... Ken er zat die zelf hads de andere kant op rennen en toch heel veel liefde en aandacht krijgen hoor