Ik weet het niet meer.. ;o

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Re: Ik weet het niet meer.. ;o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:04

Hoe reageert ze op de eigenaar? als die erop rijdt? Vreemd dat je de bak niet mag gebruiken? maar onzeker met Dravers omgaan is zeker niet verstandig, die paarden hebben juist vertrouwen nodig van hun begeleid(st)er. Als ik je verhaal zo lees, raadt ik je toch aan om voor een ander paard te gaan kijken. Voor je eigen veiligheid, en de eigenaar, zal dan zelf opzoek kunnen naar iemand die haar/zijn paard wel aan kan!

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:15

Ik heb zelf ook een draversmerrie, "gered" uit veeartsenij...
Ze was net 3 jaar, en stond bijna jaar op stal als proefpaardje!
Ze buldozerde je gewoon omver,niemand dierf in de stal, konden haar met 2 zelfs niet houden, bij longeren trok ze me de wei rond of ging steigeren...een ramp! Duivel
Niemand dacht dat het me ging lukken, ook al rij ik 20 jaar..
Dravers zijn anders dan andere paarden:enorm gevoelig,zeker voor "dwingen", dan blokkeren ze, en ze hebben 1 baas, die standvastig moet zijn.
Het heeft me anderhalf jaar van heel veel geduld, zweet en massa's tranen gekost: ze kende totaal niets, en had doodschrik van alles! (wat bij je verzorgpaard volgens mij ook het geval is)
Eerst maanden aan de koord gaan wandelen, dan maanden aan het zadel laten wennen, beetje volgens join up van Monty, beetje Parelli, beetje NH...
resutaat: ik rij er een half jaar mee in bos en veld, en galoperen doet ze het liefst Haha!
Ik ben het dan ook met de meesten eens: je verzorgpaardje is niet zadelmak, haar druk doen schrijf ik toe aan schrik van alles, en teveel dwang en te weinig vertrouwen..(ligt niet persé aan jou!) de eigenares is niet helemaal eerlijk geweest tegenover jou, dus hoef je je niet schuldig te voelen!
Voor je eigen veiligheid: laat het zadelmak maken aan iemand anders over met meer ervaring, en zoek je een ouder paardje die wel al alles kent, zal je veel meer plezier aan hebben, en dat is toch wat je zoekt? Knipoog
veel succes!!

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 13:23

Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet kiezen. Als jij er zo geen plezier meer aan hebt, is het ook niet leuk natuurlijk en kun je maar beter een ander paardje opzoeken.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 18:57

moika schreef:
Ik heb zelf ook een draversmerrie, "gered" uit veeartsenij...
Ze was net 3 jaar, en stond bijna jaar op stal als proefpaardje!
Ze buldozerde je gewoon omver,niemand dierf in de stal, konden haar met 2 zelfs niet houden, bij longeren trok ze me de wei rond of ging steigeren...een ramp! Duivel
Niemand dacht dat het me ging lukken, ook al rij ik 20 jaar..
Dravers zijn anders dan andere paarden:enorm gevoelig,zeker voor "dwingen", dan blokkeren ze, en ze hebben 1 baas, die standvastig moet zijn.
Het heeft me anderhalf jaar van heel veel geduld, zweet en massa's tranen gekost: ze kende totaal niets, en had doodschrik van alles! (wat bij je verzorgpaard volgens mij ook het geval is)
Eerst maanden aan de koord gaan wandelen, dan maanden aan het zadel laten wennen, beetje volgens join up van Monty, beetje Parelli, beetje NH...
resutaat: ik rij er een half jaar mee in bos en veld, en galoperen doet ze het liefst Haha!
Ik ben het dan ook met de meesten eens: je verzorgpaardje is niet zadelmak, haar druk doen schrijf ik toe aan schrik van alles, en teveel dwang en te weinig vertrouwen..(ligt niet persé aan jou!) de eigenares is niet helemaal eerlijk geweest tegenover jou, dus hoef je je niet schuldig te voelen!
Voor je eigen veiligheid: laat het zadelmak maken aan iemand anders over met meer ervaring, en zoek je een ouder paardje die wel al alles kent, zal je veel meer plezier aan hebben, en dat is toch wat je zoekt? Knipoog
veel succes!!

Heel erg bedankt voor je bericht!
Echt ONWIJS goed van je, dat jij nu gewoon lekker kan rijden met jou dravertje! Maar het lijkt me toch het beste, als ik een andere ga zoeken ..Bloos
Echt, nogmaal echt super goed van je, ook dat je zo'n doorzetter bent, want het resultaat is echt fantastisch! En daar zul je nog jaaaaaren plezier van hebben! Echt goed! Haha!
Groetjess

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:55

Lekker mee stoppen en snel ook voordat er ongelukken gebeuren!!!

Het klinkt als een onverantwoordelijke eigenaar. Ze is zwanger, dus kan zelf niet rijden en zal voorlopig dus ook niet gebeuren dus wanneer wou zij haar dan in de bak gaan leren rijden.

Als je niet in de bak met een paard overweg kunt moet je er zeker NIET mee gaan buiten rijden. Daar zijn ze altijd wat drukker etc. en kunnen er veel eerder ongelukken gebeuren. Niet alleen met jezelf of het paard maar ook met andere weggebruikers. Dat wil je denk ik ook niet!

Dit paardje heeft goede begeleiding nodig die jij niet kunt geven en de eigenaresse ook niet.

Als je van de eigenaresse eerst met grondwerk mag gaan beginnen en hier les in mag nemen is dat misschien nog de oplossing, mag je dit niet dan zou ik voor mijzelf kiezen.

Altijd kiezen voor eigen veiligheid lijkt mij!!!

(Jeetje wat een verstandig pleidooi.....hahahha...)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:57

Ow wat herkenbaar. Maar je hebt een verzorgpony voor jezelf en voor het paard. Niet omdat de eigenaar het wel handig vind.
Dus luister naar de tips hier, en vertel op een rustige en nette manier dat je niet meer wil. Geef inderdaad ook de tip om het paard professioneel te laten inrijden.

Dat kan mooi gebeuren terwijl eigenaar zwanger aan het zijn is.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 18:42

Kaplaars schreef:
Ow wat herkenbaar. Maar je hebt een verzorgpony voor jezelf en voor het paard. Niet omdat de eigenaar het wel handig vind.
Dus luister naar de tips hier, en vertel op een rustige en nette manier dat je niet meer wil. Geef inderdaad ook de tip om het paard professioneel te laten inrijden.

Dat kan mooi gebeuren terwijl eigenaar zwanger aan het zijn is.

Ja.. heel erg bedankt! Bloos

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:48

ik weet niet hoe oud de eigenaar is? maar volgens mij is dit gewoon een kwestie van opvoeden.. Knipoog en dat lukt je niet gauw als meisje van 15, en helemaal niet als het paard ook nog eens veel groter is dan jij, dat weet ik uit ervaring Knipoog je moet haar echt heel duidelijk laten merken wie er de baas is, want dit is toch wel gevaarlijk, straks lig je echt in de sloot! of onder je paard, als die stijgert en je loopt ernaast..

heel veel succes met dr Knipoog

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 18:51

marrlinde schreef:
ik weet niet hoe oud de eigenaar is? maar volgens mij is dit gewoon een kwestie van opvoeden.. Knipoog en dat lukt je niet gauw als meisje van 15, en helemaal niet als het paard ook nog eens veel groter is dan jij, dat weet ik uit ervaring Knipoog je moet haar echt heel duidelijk laten merken wie er de baas is, want dit is toch wel gevaarlijk, straks lig je echt in de sloot! of onder je paard, als die stijgert en je loopt ernaast..

heel veel succes met dr Knipoog

De eigenaar is 30 Bloos Tsjah.. ik vind het wel erg lastig om haar te laten merken wíe de baas is.. want ze beukt me constant opzij.
Wat vind jij..?? Stoppen met dr.. of blijven doorgaan?
Groetjes

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:07

ik zou er mee stoppen. Hierboven zijn al een aantal hele goede dingen gezegd, ik zou dat advies opvolgen. De situatie op dit moment vind ik levensgevaarlijk! Persoonlijk vind ik dat je een paard eerst goed in de bak onder kontrole moet hebben voordat je er de weg mee opgaat. Het gedrag van de eigenaresse vind ik ronduit schandallig( en dan zeg ik het nog heel netjes) ik vind het onverandwoord dat ze jou met zo n paard op de weg laat rijden. Het is belachelijk dat jij niet in de bak mag rijden omdat ze hem dat zelf wil leren. Zij is de volwassene in deze situatie, je zou toch verwachten dat ze beter zou weten. Iemand die zo laks met jou veiligheid omspringt en zelf ook nog eens zorgt dat ze buiten schot blijft(zwanger, niet kunnen rijden) kun je beter vermijden. Ik snap dat je er het beste van probeert te maken, maar je moet voor jezelf kiezen. Zoek gewoon een leuk verzorgpaard, waar je veel plezier aan kunt beleven, zonder dat je steeds in gevaar komt. Ik las dat je je afvroeg of je het kon maken om haar in de steek te laten, vind ik dus wel. Zij brengt jou in gevaar, weg wezen dus.