suleilitha schreef:Dus als ik zo even lees, is er eigenlijk niks mis met het veulen alleen jij wilt gewoon te veel.
Ja misschien lees je het verkeerd.
Ik kom er 2x per dag, een kwartier (alleen voor haar). Dan geef ik ze aandacht. Een aai, overal aanraken zodat ze dat gewend is, maar dat is ze al gewend. Ze kan weglopen als ze wil en dat mag ze ook. Ze doet het overigens niet, want ze is erg mensen gericht. Alleen van mijn man die er nooit komt loopt ze weg. Borstelen doe ik 2x per week. Gewoon vastzetten met een meter lijn over. Zachtjes borstelen overal en voorzichtig de manen kammen. Dan doe ik de beentjes aanraken en tilt ze vanzelf haar voorvoetjes al op. Achter vind ik wat moeilijker en doet de hoefsmid volgende keer voor.
Dan laat ik ze 1x per week (LET OP 1x per week!) Aan de lijn meelopen met me in de wei. Dat doet ze keurig.
Als ik de wei om de dag schoonmaak staat ze contstand bij me, ze vind het mega interessant. Gisteren wilde ze zelfs met me spelen en rende heen en weer en uiteindelijk ging ze naast me liggen en daarna liggen rollen.
Met het beestje is dus absoluut niks mis en is helemaal niet verziekt, verpest of verkeerd begeleid.
Ik ga er helemaal geen druk achter zetten. Ze staat er omdat anders mijn paard alleen staat. En als mijn dochter net zoals nu er geen flikker om geeft en dat blijft zo dan zal ze een heel goed leven hebben zonder dat ze iets moet doen!