Hannah_Menno schreef:Eline25 schreef:Ik zou de 'vogeltjesdans' doen! heb ik ook een tijd gedaan bij een paard wat beet uit dominantie (zo te lezen doet jouw paard het ook uit dominantie). Op het moment dat je voelt aankomen dat ie een poging gaat wagen, ga je vreselijk fanatiek met de ellebogen op een neer flappen, zoals in de vogeltjesdans. De boodschap die je wilt communiceren is: dit is mijn ruimte, en als jij op eigen houtje besluit mijn ruimte in te komen, dan kom je vanzelf mijn elleboog tegen. Je bent er dus niet doelgericht op uit om hem te raken, het is meer een gevolg van een (verkeerde) keuze die jouw paard heeft gemaakt. Hoop dat ik het duidelijk uitleg... Als ie toch raak kan happen, heb ik inderdaad ook goede ervaringen met de stomp tegen de borstkas. Eventueel kan je nog zo'n hoge 'whieeee' geluid erbij maken, wat een merrie ook doet als een hengst of ruin te opdringerig is. Het is een ruin of niet? dan heeft ie vast al eens ervaren dat zo'n whiee geluid normaal gesproken wordt gevolgd door een forse mep tegen zijn borstkas als ie zich niet snel gaat gedragen, dus misschien werkt het!
![]()
Hahahahahahaha, dat vindt ik echt een hele goeie!!
Ik wapper altijd met mijn handen of sjaal, dan weeet hij het al wel xd