Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:tjady schreef:Absoluut niet. Ik ben nog altijd degene die mijn dier corrigeert. Ik ben ook degene die hem vast heeft , als een dierenarts of hoefsmid bezig is, dus ik bepaal.
Moet niet gekker worden, ik mijn dieren nooit slaan en dan een ander het wel laten doen zeker.
Maar jij bent niet degene die zijn rug, knieën, handen enz riskeert als je met dat dier bezig bent. Corrigeren kan ook gewoon een keer een ruk aan een halstertouw zijn.

) en ik wens die smid nog lang te kunnen vragen met een goede rug. Ik heb liever (hij ook) dat hij hem zelf corrigeerd op een iets steviger mannier dan een simpele hee of tikje(wat ik dan nog doe). Als IK hem echt een tik geef (buiten het zicht van de smid), kan paard iets volledig onverwachts doen voor de smid en dat is een stuk gevaarlijker dan als hij dat zelf doet en weet dat hij iets kan verwachten. Eigen verantwoordelijkheid dan ook, vind ik en als ik eerst de smid ga waarschuwen dat ik een tik ga geven is het moment al lang voorbij om een duidelijk signaal te geven. Maar van zijn hoofd wil ik dat hij afblijft.Woogy schreef:mijn meisjes zijn vreselijk bij de smid, vooral m'n volbloed. Die heeft tot op heden nog geen correctie gehad. Wel 1 keer de praam op omdat een andere smid er een ijzertje terug onder moest slaan en ze is niet zo van de vreemde mensen...
Ik vind het prima als ze een jetser krijgen van een ander, mits het wel echt terecht is.
Petje af voor m'n smid, die heeft alle geduld met ze. M'n volbloed slaat regelmatig zijn kant op, en zet non-stop d'r voeten weer op de grond. Één keer getelt hoe vaak ze d'r voet neer zette tijdens het afwerken. 38 keer....niet te geloven toch? en slechts 1 keer kwam er een 'tutje tutje toch' uit en gewoon elke keer weer dat poot optillen...had allang boe geroepen naar d'r.

. Het enige wat de hoefsmid zei was: ponytje, kijk uit voor mijn knietjes. Pony bleef zijn voeten terug trekken en toen kwam er een 'laat de hoefsmid toch heel' uit. 
.
Dat wil je toch niet?