paarden en vuurwerk!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LieveCaramel

Re: paarden en vuurwerk!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:37

Ik blijf bij mijn 3 paardjes
ik geef niks om vuurwerk en als ze schrikken
knuffel ik ze dan Knipoog
stom vuurwerk ! (vorig jaar leuk dit jaar stom )

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:18

LieveCaramel schreef:

Waarom vorig jaar leuk en dit jaar stom?
Denk niet dat als je paarden schrikken en je knuffelt ze, dat ze dan rustig worden.
Denk overigens wel dat je paarden wat om vuurwerk geven.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:56

Vanmorgen nog bij de hand gehad.....

Ik ben momenteel mijn paard aan het beleren, ook verkeersmak, want dat is hij niet. Bij het lopen langs de weg en huizen ontkom je er gewoon niet aan dat een paar puberkinderen rotjes gaan afsteken, vooral natuurlijk als er een paard langsloopt.
Ik loop gewoon door....doe net of er niets aan de hand is. Mijn paard schrok natuurlijk, deinsde achteruit. Commando stap en niet achterom kijken, liep hij mee.....daarna bleef hij beheerst, wel gespannen bij de andere afgetsoken rotjes.
Hij doet het zo goed!

Met oud en nieuw heb ik ze op stal rond 18.00uur en geef ze gewoon hooi. Ik woon achteraf en zit niet geheel dicht in de woonwijk, dus er is meer rust.

Jarno.

LieveCaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:01

Othello_ schreef:
LieveCaramel schreef:

Waarom vorig jaar leuk en dit jaar stom?
Denk niet dat als je paarden schrikken en je knuffelt ze, dat ze dan rustig worden.
Denk overigens wel dat je paarden wat om vuurwerk geven.

nou ,, dat ligt toch anders bij mijn paardjes .
ze zijn als de dood ..

maar als ik ze aai en een snoepje geef zijn ze weer rustig ..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:04

Mijn paard staat buiten de bebouwde kom, en bovendien is er voldoende toezicht op stal. Tot nu toe is het elk jaar prima gegaan, geen gekke dingen meegemaakt.

Ik maak me meer zorgen over de komende dagen eerlijk gezegd. Mijn paard staat op boxrust en mag een half uur per dag stappen. Dat is al drama genoeg zonder al die knallen, laat staan als de komende dagen de vuurwerkverkoop start. Ik ga nu om half acht 's ochtends naar stal, voor mijn werk om te stappen. Ik hoop dat de vuurwerkafstekers dan nog op 1 oor liggen Knipoog Het is wel ff doorbijten voor me, maar ik hoop dat het werkt. Ook zonde om hem op stal te laten staan.

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:28

Messina stond op haar oude stal erg afgelegen. Daar had ze er nooit last van. Nu heb ik haar verhuisd, dus ik ben benieuwd hoe ze reageerd!

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:35

Ik woon aan een doodlopende weg, hier word nooit zoveel vuurwerk afgestoken. Uit het dorp komen wel knallen maar daar schrikken ze eigelijk nooit zo van. Voor de zeker heid zetten we ze denk ik wel binnen maar wel met de luiken open zodat ze een beetje mee kunnen genieten. Vork

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:39

Ik heb ook nog nooit echt problemen gehad met vuurwerk en carbid.. Ze zijn wel wat gespannen, maar ik doe er zo min mogelijk op uit. Hoe vaker je naar de paarden loopt hoe meer ze je aandacht willen. Ik hou het lekker donker op stal en geef ze voldoende ruwvoer..

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:44

Bij ons gaat de radio wat harder, en zorgen dat ze wat te knabbelen hebben.. meer niet. Maar het is best ver van de 'bewoonde' wereld. En daarbij zijn ze toch redelijk bomproof, zitten langs de vliegbasis Volkel, gaat wel wat harder dan wat vuurwerk Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:50

Mijn paarden staan redelijk buitenaf bij mn ouders thuis, op dit moment wordt er wel wat geknald in de buurt daarom rijd ik alleen in de bak naja die nu ook bevroren is dus ook dat schiet niet echt op.
Langs de weg rijd ik rond oudjaar niet, vanwege het geknal.

De paarden staan gewoon net zoals altijd overdag buiten en s'nachts binnen, de shetlanders staan 24 u.pd. buiten met schuilhokken.

Oudjaarsavond gaan ze op de gewone tijd naar binnen en om 23.55 uur geef ze een berg hooi en een voerbak vol met brood en wortels, ook de shetlanders staan dan allemaal binnen met genoeg eten.
De bovenluiken vd stallen gaan dicht en de radio en alle lampen blijven aan, net na twaalven als we iedereen gelukkig nieuwjaar hebben gewenst, kijk ik effe om het hoekje bij alle paardjes.
Tot nu toe staan ze ieder jaar rustig te knagen en genieten van de hoeveelheid wortels/brood in hun voerbakken, daar zijn ze vaak wel een 15 min zoet mee en dan is bij ons in de buurt het ergste geknal geweest.

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:51

Ik heb me ooit es laten vertellen dat je paarden het best op stal kunt zetten als ze er bang voor zijn, het is een veilige plek voor ze en als je ze buiten laat en ze zijn dus écht bang springen ze zo door het draad heen!

ik heb ze gewoon op stal lichten uit en radio best hard aan Knipoog
en ze staan met zn 2en naast elkaar en ze kunnen elkaar zien dus ik denk dat ze het wel overleven Knipoog