Eruit halen wat er in zit of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Re: Eruit halen wat er in zit of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:38

Ja maar Silence, je hebt óns (bokt dus Clown ) toch zeker niet nodig voor bevestiging?

Het is inderdaad een pony met een hoog kwijlgehalte zo aan de fotos te zien, maar wat dan nog? Zolang jullie het samen fijn hebben...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 21:39

Nee niet echt nodig, maar een paar gedachte´s van echte paardenmensen zijn soms wel fijn Knipoog

We hebben het ontzettend fijn samen, maar als een aantal mensen dingen tegen je zeggen zoals ik omschreef, dan zet je dat soms weleens aan het denken of je wel het juiste doet.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:15

Silence schreef:
Het is wel duidelijk dat hij het leuker vind zoals het nu gaat.
Maar dat kan misschien ook komen, doordat ik niet echt hard met hem werk in de bak.

Ik wil volgend jaar ook wel starten hoor aliealie, maar dan echt voor de ervaring Knipoog

Je moet echt alleen starten als je dat zelf wil!
Toen ik vorig jaar bij mijn onderlinge wedstrijd een derde prijs haalde begon ook iedereen tegen mij dat ik MOEST starten omdat het zo leuk ging....Dat zal best...maar voor mij hoeft het niet... Ik was toen al eenenal zenuwpees haha!! Ik kon geen hap meer door mijn keel krijgen vanwege de zenuwen...nee het is aan mij niet besteed! Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen wie weet krijg jij de smaak wel te pakken!! Haha!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:16

Ja, dat is sowieso mijn eigen keuze geweest. Ik vind het een goede afwisseling, ook voor de ervaring op vreemd terrein.
Maar ik heb dus geen ambitie om zo vaak te gaan en heel hoog te komen.
En dat krijg ik dus zo vaak te horen dat ik dat wel moet doen.

Maar we hebben het goed zo....dus dat blijft lekker zo Knipoog

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 02:57

Ik heb hetzelfde" probleem" , maar heb soms echt met mijn handen in het haar gezeten. Niet om de opmerkingen van anderen maar vanwege wat hij kan en ik wil. Het gaat nu de goede kant op ik houdt hem bewust uit de wedstrijden. Misschien mijn dochter in de toekomst. Ik zorg dat mijn paardje niks te kort komt, maar als wedstrijd paard staan ze vaak bij ons alleen maar op stal. Ik moet er niet aan denken dat hij zo'n leven krijgt. Daarbij ben ik ietsjes vooruit gegaan in rijden, dus het gaat na twee lange en zware jaren gaat het de goed kant op. Toen ik mijn paardje kocht was hij nog erg jong dus had toen ook nog geen idee wat erin zit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:03

Ja, dat was dus bij ons ook.
Hij had alleen nog maar manegelessen gelopen en dan komt er natuurlijk niet uit wat erin zit.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:10

Ik zou lekker doen waar jij en je paard zich lekker bij voelen hoor. Er lopen zoveel paarden rond die meer zouden kunnen dan ze doen, weet het paard veel Knipoog . Van mijn merrie wordt ook gezegd dat ik zou moeten gaan starten. Nou, dat hebben ze vroeger gedaan en ze is er veel te gestresst voor. Doe ik haar echt geen plezier mee al kan ze nog zo fijn lopen. Wij genieten meer van een mooie duinrit dan van een wedstrijd. Het gaat toch om lol met je knol, wat een ander ook zegt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:13

Is helemaal waar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:15

Silence, als ik jouw topics lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je onzeker bent over wat je doet en heel erg 'zoekende' bent.

Ik heb jou en je pony gevolgd en je zal het toch met me eens moeten zijn dat het hartstikke goed gaat sinds het KFH gebeuren? Lachen Waarom dan steeds die twijfels meid? Jouw pony geeft wel aan dat het goed met hem gaat en dat het goed zit tussen jullie. Ik denk dat daar geen sportcarriere aan kan tippen. Knipoog

Geniet lekker van elkaar!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:17

Het gaat inderdaad super, maar krijg zo vaak te horen dat ik niet het goede met hem doe.
Dus teveel grondwerk enz. in plaats van rijden.
Daar wordt ik best veel op aan gekeken, aangesproken en krijg en soms zelfs pb-tjes over, dat mijn paard daar echt niet gelukkig van wordt.
En dan ga ik inderdaad twijfelen, ondanks dat hij het voor mijn gevoel wel super vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:21

Silence schreef:
En dan ga ik inderdaad twijfelen, ondanks dat hij het voor mijn gevoel wel super vind.

Denk je niet dat dat meer zegt dan pb-tjes en opmerkingen? Het is jouw pony, dus daarin kan je best op je eigen gevoel vertrouwen (en ook een beetje op de mensen die wel zien dat jouw pony zich goed voelt nu Knipoog).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:25

Ja, je hebt helemaal gelijk.
Vandaar dat ik eerder in het topic ook al schreef, dat we gewoon lekker zo door gaan.

Laat iedereen maar zeggen wat ze willen, wij hebben hier 2,5 jaar zo had voor gewerkt, dat ga ik niet opgeven omdat iemand anders het beter vind dat hij gaat dressuren. Zoiets bereik ik nooit meer met een paardje.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:25

Lekker doen wat je zelf wilt.

Stel dat je niet zo'n goede klik heb met een paard en je heb de kans om hem te verkopen dan zou ik het doen. Omdat er toch niet die goede band is, dan kan je (vind ik) beter op zoek gaan naar een paardje waar wel die klik mee is.
Maar als je een super goede band en een hele goede klik heb met een paard dan zou ik het lekker zo laten. En so what dat het paard meer kwaliteiten heeft dan dat er benut word.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 10:26

Inderdaad, das jammer dan. Merkt ie zelf inderdaad niks van Tong uitsteken

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:55

Tijdje proberen, misschien vind het paard het helemaal het einde om al het nieuws te leren. Als het niets wordt kun je nog altijd recreatie rijden.

Maar aan de andere kant, als het lekker gaat zoals het nu gaat en je bent bang dat er op de andere manier deuken in jullie band komt zou ik het niet doen.

Je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:53

Dat ga ik inderdaad doen. Knipoog