Paard lokken met biks uit weiland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Paard lokken met biks uit weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:40

picobello2 schreef:
wat een chagerijn

Dat zijn altijd weer de mensen die het beter denken te weten
pfff.

Ik zou zeggen zoek je snel wat anders,
dat die dr in stikt..
pff..

Dat is geen geweldige houding naar een eigenaar van een paard toe... JIJ wilt iets van HEM, en voor jou 10 anderen. Als hij zijn paard uit de hand wil voeren, of als hij dat een geweldige methode van uit het land halen vindt, dan doet hij dat. Als hij wil dat jij het paard iedere keer uit de hand voert als jij er bent, dan doe je dat. Niet omdat je het ermee eens bent, maar omdat de eigenaar van dat paard dat wil. Ik heb met mijn bijrijdster ook afspraken over dingen die gedaan moeten worden (lees: peesbeschermers schoonmaken voor gebruik, niet uit de hand voeren enz). Als ik erachter zou komen dat ze dat niet zou doen zou ik knap pissig worden. En deze eigenaar verplicht haar niet eens om iets te doen op zijn manier, maar doet het alleen zelf op deze manier...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:48

Livanna schreef:
Als de eigenaar van je verzorgpaard erbij is lok je hem gewoon met biks is hij er niet dan doe je ´t op jouw manier!

hier ben ik het niet mee eens. dit paard is van die eigenaar en die mag dus bepalen hoe zij met hem om moet gaan.Als hij het op die manier wilt,.dan zul je je daar dus bij neer moeten leggen,..ook als hij er niet bij is. Ik zou het persoonlijk niet waarderen als ik mijn verzorgmeisje iets vertel en blijkt dat,.zodra ik weg ben,.ze het anders doet. Tuurlijk heeft mijn verzorgmeisje zelf ook inbreng en ben ik erg makkelijk,.maar toch,.het blijft mijn pony en uiteindelijk neem ik de beslissingen

toch ben ik het niet eens met het "lokken" met biks. Een pony moet komen zonder dat je hem lokt. Jij hoort de beloning te zijn,.en niet het voer!
en als mijn pony niet wilt komen,... tja,.dan zoekt ie het maar even uit en loop ik zo weg.Moet je kijken hoe snel ie dan bij het hek is hahah Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:37

Maar de eigenaar verplicht haar niet tot het lokken met biks. Zou dit wel zo zijn, zou ze het moeten doen. De eigenaar vind het enkel zelf te lang duren om het zonder te doen, maar gefet haar de vrijheid om het te doen zoals ze het zelf wil, als hij er niet bij is.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:53

ik vind dat je toch rekening moet houden met de eigenaar want het is nogal altijd de eigenaar van het paard. Botst het wel op meerdere vlakken tussen jullie qua aanpak? Of is het nu juist toevallig dat ene?

ik heb er niks op tegen om paarden te lokken met biks uit het land, hoewel ik het niet doe. Wat ik wel doe is af en toe ze eens roepen naar de draad, dan krijgen ze een wortel of een appel, soms gewoon een streel en een knuffel. Ik neem ze ook mee naar binnen, en dan juist om ze eens goed te kuisen, erna terug op de weide. Zodat ze naar jou komen niet zien als moeten werken. Als ik nu roep staan ze altijd direct aan de draad, zonder schooierig te zijn